Geknakte Perez afgeserveerd bij Red Bull: "Hij schaamt zich kapot naast Verstappen"
Het teleurstellende weekend van Sergio Perez begon al tijdens de
kwalificatie van de Grand Prix van Canada. Tijdens het tweede deel
van de natte kwalificatie was er een klein moment waarbij de slicks
sneller waren dan de regenbanden. Het team van Williams had met
Alexander Albon niets te verliezen en ging als eerste naar een
droogweerband. Deze beslissing kwam voor Sergio Perez te laat, wat
resulteerde in een 12e startplek voor de Grand Prix op zondag. De
Mexicaan wist zichzelf naar de zesde plek te rijden, maar hij kreeg
het niet voor elkaar om de Ferrari van Carlos Sainz, die een
positie voor hem de race aanving, in te halen. Het podcast-panel
van RacingNews36 5 is keihard over de prestaties van Checo. "Het
verschil tussen Max en Perez is te groot" "Checo dacht: nou, ik kom
dadelijk wel naar voren, ik zal die Ferrari's wel even pakken, maar
dat gebeurde he-le-maal niet", zo opent F1-kenner Ruud Dimmers de
discussie. "Het gevecht in de eerste ronde, met Checo en Carlos,
dat was wel een serieus gevecht hoor. Ik dacht die raken elkaar,
die rijden elkaar ervanaf. Je voelde gewoon de frustratie door het
beeld heen", reageert autocoureur Tom Coronel. "Maar laten we dan
realistisch naar de cijfers kijken", voegt host Joris Mosterdijk
toe. "Charles Leclerc eindigde als vierde op 18 seconden achter Max
Verstappen, dan hebben we Sainz drie seconden daarachter en dan
hebben we Perez die 20, nee 30 seconden nog achter Sainz reed. Die
finishte de race op bijna een minuut van zijn teamgenoot Max
Verstappen." "Ja, houd op", reageert Coronel. "Moet hij zich niet
helemaal kapot schamen", vraagt Mosterdijk zich af. "Ik denk dat
hij dat al heel lang doet", aldus Coronel. "Hij heeft heel even een
klein beetje hoop gehad toen de aandrijfas bij Max in de
kwalificatie (in Djedda) brak, maar vanaf dat moment heb je hem ook
niet meer gezien. De ene fout na de andere fout. Het verschil
tussen Max en Perez is echt te groot. Dat kan niet. Het zijn twee
dezelfde auto's, hetzelfde team, dat hoort gewoon veel dichter op
elkaar te zitten. En dat verschil is nu veel groter dan dat het
vorig jaar is geweest." "Ik zou hem heel graag weer in een topteam
willen zien" Volgens Dimmers is Perez inmiddels geknakt. "Eigenlijk
al sinds Miami, toen hij het geloof had dat hij wereldkampioen kon
worden, en toen Max van achter kwam en hem gewoon inhaalde, en de
race won. Dat je dan ziet dat Max vanaf plek 9 startte, door het
hele veld ging en je ook nog eens in gaat halen voor de
overwinning: dat was het moment dat hij geknakt is. Checo is
gecrasht in Monaco, in Spanje stond hij in de grindbak tijdens de
kwalificatie en nu was hij er weer uit in Q2. Het was gewoon echt
slecht, en de race was ook gewoon niet goed. Want hij eindigt als
zesde, en die posities heeft hij allemaal cadeau gekregen door de
strategie", reageert Dimmers. Maar wie verdient die plek naast Max
Verstappen dan wel? Alex Albon? Zou hij nog een kans maken bij een
topteam zoals bijvoorbeeld Red Bull? Tom reageert stellig: "Kom er
maar in! Ja, absoluut. Kijk, de vraag is wel, hoe snel wil je
iemand in dat zitje zetten? En dat zien we altijd bij Red Bull, Dr.
Helmut Marko zegt 'dit is hem' en pleurt ze gelijk in het diepe,
dat is eigenlijk wat hij doet. En dan is het kijken of ze blijven
drijven. Dat gebeurt alleen eigenlijk bijna nooit. Een Albon is
geknakt, Gasly is geknakt, Ricciardo is met de staart tussen zijn
benen verdwenen. Albon zou je heus nog wel een kans kunnen geven,
want hij heeft in ieder geval de ervaring nu. Er zit rust in dat
mannetje, dus ik zou hem heel graag weer in een topteam willen
zien. Want hij doet het wel op de momenten dat het ook moet
gebeuren. En dat is wel de kracht van een goede coureur." Beluister
de volledige RN365 F1-podcast hieronder.
kwalificatie van de Grand Prix van Canada. Tijdens het tweede deel
van de natte kwalificatie was er een klein moment waarbij de slicks
sneller waren dan de regenbanden. Het team van Williams had met
Alexander Albon niets te verliezen en ging als eerste naar een
droogweerband. Deze beslissing kwam voor Sergio Perez te laat, wat
resulteerde in een 12e startplek voor de Grand Prix op zondag. De
Mexicaan wist zichzelf naar de zesde plek te rijden, maar hij kreeg
het niet voor elkaar om de Ferrari van Carlos Sainz, die een
positie voor hem de race aanving, in te halen. Het podcast-panel
van RacingNews36 5 is keihard over de prestaties van Checo. "Het
verschil tussen Max en Perez is te groot" "Checo dacht: nou, ik kom
dadelijk wel naar voren, ik zal die Ferrari's wel even pakken, maar
dat gebeurde he-le-maal niet", zo opent F1-kenner Ruud Dimmers de
discussie. "Het gevecht in de eerste ronde, met Checo en Carlos,
dat was wel een serieus gevecht hoor. Ik dacht die raken elkaar,
die rijden elkaar ervanaf. Je voelde gewoon de frustratie door het
beeld heen", reageert autocoureur Tom Coronel. "Maar laten we dan
realistisch naar de cijfers kijken", voegt host Joris Mosterdijk
toe. "Charles Leclerc eindigde als vierde op 18 seconden achter Max
Verstappen, dan hebben we Sainz drie seconden daarachter en dan
hebben we Perez die 20, nee 30 seconden nog achter Sainz reed. Die
finishte de race op bijna een minuut van zijn teamgenoot Max
Verstappen." "Ja, houd op", reageert Coronel. "Moet hij zich niet
helemaal kapot schamen", vraagt Mosterdijk zich af. "Ik denk dat
hij dat al heel lang doet", aldus Coronel. "Hij heeft heel even een
klein beetje hoop gehad toen de aandrijfas bij Max in de
kwalificatie (in Djedda) brak, maar vanaf dat moment heb je hem ook
niet meer gezien. De ene fout na de andere fout. Het verschil
tussen Max en Perez is echt te groot. Dat kan niet. Het zijn twee
dezelfde auto's, hetzelfde team, dat hoort gewoon veel dichter op
elkaar te zitten. En dat verschil is nu veel groter dan dat het
vorig jaar is geweest." "Ik zou hem heel graag weer in een topteam
willen zien" Volgens Dimmers is Perez inmiddels geknakt. "Eigenlijk
al sinds Miami, toen hij het geloof had dat hij wereldkampioen kon
worden, en toen Max van achter kwam en hem gewoon inhaalde, en de
race won. Dat je dan ziet dat Max vanaf plek 9 startte, door het
hele veld ging en je ook nog eens in gaat halen voor de
overwinning: dat was het moment dat hij geknakt is. Checo is
gecrasht in Monaco, in Spanje stond hij in de grindbak tijdens de
kwalificatie en nu was hij er weer uit in Q2. Het was gewoon echt
slecht, en de race was ook gewoon niet goed. Want hij eindigt als
zesde, en die posities heeft hij allemaal cadeau gekregen door de
strategie", reageert Dimmers. Maar wie verdient die plek naast Max
Verstappen dan wel? Alex Albon? Zou hij nog een kans maken bij een
topteam zoals bijvoorbeeld Red Bull? Tom reageert stellig: "Kom er
maar in! Ja, absoluut. Kijk, de vraag is wel, hoe snel wil je
iemand in dat zitje zetten? En dat zien we altijd bij Red Bull, Dr.
Helmut Marko zegt 'dit is hem' en pleurt ze gelijk in het diepe,
dat is eigenlijk wat hij doet. En dan is het kijken of ze blijven
drijven. Dat gebeurt alleen eigenlijk bijna nooit. Een Albon is
geknakt, Gasly is geknakt, Ricciardo is met de staart tussen zijn
benen verdwenen. Albon zou je heus nog wel een kans kunnen geven,
want hij heeft in ieder geval de ervaring nu. Er zit rust in dat
mannetje, dus ik zou hem heel graag weer in een topteam willen
zien. Want hij doet het wel op de momenten dat het ook moet
gebeuren. En dat is wel de kracht van een goede coureur." Beluister
de volledige RN365 F1-podcast hieronder.