Wolff schakelt gigantisch Mercedes-team in om overschrijden budgetplafond te voorkomen
Het overschrijden van het budgetplafond is sinds 2022 een
belangrijk onderwerp van gesprek. In dat jaar werd duidelijk dat
Red Bull in 2021 teveel geld heeft uitgegeven en hiervoor
uiteindelijk een straf kreeg. Of het team van Max Verstappen daar
nou echt mee zit? Kijkend naar de WK-stand kan in ieder geval
geconcludeerd worden dat er nog geen échte stress is. Mercedes,
ondertussen, probeert Red Bull bij te benen met meerdere grote
updates. In Monaco stapte de Duitse renstal af van het zero-pod
design en maakte de Formule 1-wereld kennis met de 'nieuwe' W14.
Even later werd de tweede grote update al aangekondigd - en dat
binnen de budgetcap. Hoewel dergelijke updates ongetwijfeld een
flinke zak geld kosten, legt teambaas Toto Wolff uit dat ze zich
geen zorgen maken over té veel geld uitgeven. "We hebben een
gigantische organisatie opgezet bij onze financiële afdeling. 46
personen monitoren de budgetcap tot aan de laatste schroef", laat
hij weten aan de media, waaronder RacingNews365 . "De groep volgt
de trend van alle uitgaven gedurende het hele jaar. We zijn vorig
jaar het hele seizoen onder de lijn gebleven en we blijven dat ook
dit jaar doen. Als we uitgaan van een normale switch voor de auto
van volgend jaar, dan blijft dit plan gewoon in stand."
belangrijk onderwerp van gesprek. In dat jaar werd duidelijk dat
Red Bull in 2021 teveel geld heeft uitgegeven en hiervoor
uiteindelijk een straf kreeg. Of het team van Max Verstappen daar
nou echt mee zit? Kijkend naar de WK-stand kan in ieder geval
geconcludeerd worden dat er nog geen échte stress is. Mercedes,
ondertussen, probeert Red Bull bij te benen met meerdere grote
updates. In Monaco stapte de Duitse renstal af van het zero-pod
design en maakte de Formule 1-wereld kennis met de 'nieuwe' W14.
Even later werd de tweede grote update al aangekondigd - en dat
binnen de budgetcap. Hoewel dergelijke updates ongetwijfeld een
flinke zak geld kosten, legt teambaas Toto Wolff uit dat ze zich
geen zorgen maken over té veel geld uitgeven. "We hebben een
gigantische organisatie opgezet bij onze financiële afdeling. 46
personen monitoren de budgetcap tot aan de laatste schroef", laat
hij weten aan de media, waaronder RacingNews365 . "De groep volgt
de trend van alle uitgaven gedurende het hele jaar. We zijn vorig
jaar het hele seizoen onder de lijn gebleven en we blijven dat ook
dit jaar doen. Als we uitgaan van een normale switch voor de auto
van volgend jaar, dan blijft dit plan gewoon in stand."