Sainz: "Vermoedens over achilleshiel Ferrari bevestigd"
Carlos Sainz zegt ondanks dat zijn wagen (de SF-23) in Canada de
ware snelheid liet zien, Ferrari in staat was om de zwakke punten
van hun Formule 1-auto beter te begrijpen. Na een matige prestatie
van de Scuderia in Barcelona, werd het team in Canada vierde
(Charles Leclerc) en vijfde (Sainz). Beide coureurs waren meer
tevreden met de auto, omdat het feit dat ze lang konden rijden op
de mediumbanden in de vrije lucht, dit terwijl ze bij de vroege
safety car niet de pits indoken. De prestaties in Canada werden
geholpen door het feit dat het circuit minder snelle bochten heeft
dan in Spanje, met meerdere chicanes en haarspeldbochten die worden
onderbroken door lange rechte stukken. Sainz gelooft dat de zwakte
van de wagen op het gebied van hoge snelheid al vroeg in het
weekend werd bevestigd. "Ik wist dat Barcelona geen goed circuit
voor ons was en dat Canada beter zou zijn", vertelt Sainz aan de
media, waaronder RacingNews365. Sainz over de prestaties van
Ferrari "De achilleshiel werd bevestigd door de pace op vrijdag. We
zijn sterker op circuits met een lagere bandenslijtage en op
circuits met langzamere bochten. Dat betekende dat we iets meer ons
echte tempo in de race konden laten zien", legt Sainz uit. Wat dat
over de komende race in Oostenrijk zegt, daar durft de Spanjaard
nog geen mededeling over te doen. "Ons tempo daar zal sterk
afhangen van de karakteristieken van het circuit, ons tempo
varieert daar sterk door. We zien dat we sterker zijn op plaatsen
als Monaco of Canada dan op plaatsen met hogere snelheden, zoals
Barcelona, waar we het wat moeilijker hebben. Ik denk dus dat we
verschillen zullen zien dit seizoen in hoe competitief we zijn."
ware snelheid liet zien, Ferrari in staat was om de zwakke punten
van hun Formule 1-auto beter te begrijpen. Na een matige prestatie
van de Scuderia in Barcelona, werd het team in Canada vierde
(Charles Leclerc) en vijfde (Sainz). Beide coureurs waren meer
tevreden met de auto, omdat het feit dat ze lang konden rijden op
de mediumbanden in de vrije lucht, dit terwijl ze bij de vroege
safety car niet de pits indoken. De prestaties in Canada werden
geholpen door het feit dat het circuit minder snelle bochten heeft
dan in Spanje, met meerdere chicanes en haarspeldbochten die worden
onderbroken door lange rechte stukken. Sainz gelooft dat de zwakte
van de wagen op het gebied van hoge snelheid al vroeg in het
weekend werd bevestigd. "Ik wist dat Barcelona geen goed circuit
voor ons was en dat Canada beter zou zijn", vertelt Sainz aan de
media, waaronder RacingNews365. Sainz over de prestaties van
Ferrari "De achilleshiel werd bevestigd door de pace op vrijdag. We
zijn sterker op circuits met een lagere bandenslijtage en op
circuits met langzamere bochten. Dat betekende dat we iets meer ons
echte tempo in de race konden laten zien", legt Sainz uit. Wat dat
over de komende race in Oostenrijk zegt, daar durft de Spanjaard
nog geen mededeling over te doen. "Ons tempo daar zal sterk
afhangen van de karakteristieken van het circuit, ons tempo
varieert daar sterk door. We zien dat we sterker zijn op plaatsen
als Monaco of Canada dan op plaatsen met hogere snelheden, zoals
Barcelona, waar we het wat moeilijker hebben. Ik denk dus dat we
verschillen zullen zien dit seizoen in hoe competitief we zijn."