Mercedes oneens met berichten over superioriteit Red Bull-vloer: "Dat is het niet"

Max Verstappen en Sergio Perez wonnen dit Formule 1-seizoen samen
alle races voor Red Bull. De RB19 is een bewezen razendsnelle
bolide en de concurrenten willen dan ook graag weten wat de
geheimen zijn van de wagen. Toen de Red Bull-bolide de lucht in
werd getild na een crash van Perez in Monaco zag iedereen de
complexe vloer. Volgens velen is dit een van de grote geheimen
achter de razendsnelle bolide, maar bij Mercedes weten ze dat zo
net nog niet. In gesprek met Auto, Motor und Sport legt James
Allison, technisch directeur van het Duitse F1-team, uit dat de
werkelijkheid anders is. "Alleen dit (de vloer, red.) is een te
makkelijke uitleg." "Dat is niet fair voor de kwaliteiten van de
auto. De vloer ligt niet zomaar dichter op de grond en ik denk ook
niet dat ze minder last hebben van hobbels of iets dergelijks. Ze
hebben gewoon een zeer efficiënte auto die erg veel downforce
genereert. Hierdoor kunnen ze sneller door de bochten, wat de
coureurs weer meer vertrouwen geeft." En Mercedes? Naast het zoeken
naar de geheimen van Red Bull moet Mercedes zelf ook volop aan de
bak. De eerste grote update was in Monaco, waarna er een stijgende
lijn is te zien. "De update heeft min of meer gebracht wat we
hoopten, maar het proces is nog lang niet compleet. De W14 is
verbeterd in de bochten op middelhoge en hoge snelheid, maar in de
langzame bochten is de auto nog zwakker." "Persoonlijk denk ik aan
het introduceren van een nieuw pakket. We weten zeker dat we er een
tot twee tienden mee naar de voorkant kunnen komen, maar we moeten
nog een aantal updates doen voordat we echt competitief zijn",
aldus Allison.

Top Headlines

Oudere Top Headlines