Tevreden polesitter Verstappen hekelt track limits na roerige kwalificatie GP Oostenrijk
De Red Bull-coureur verloor rondetijden in zowel Q1 als Q2, maar
Max Verstappen wist (in tegenstelling tot teamgenoot Sergio Perez)
steeds orde op zaken te stellen. Desondanks is hij kritisch op de
manier waarop er volop met track limits werd gestrooid. "We doen
dit niet met opzet. Maar met deze snelheden in dit soort snelle
bochten is het heel lastig om de witte lijnen in te schatten. Je
ziet dat heel veel coureurs zich daarin verslikken, waaronder ook
ikzelf", aldus Verstappen als hij net uit de RB19 is gestapt. "Het
was daarom eigenlijk ook een kwestie van overleven, zelfs ook in
het eerste deel van Q3. Je wilt dan aan banker lap neerzetten en
dat haalt wel wat van de lol weg, maar ik denk evengoed dat ik een
goede ronde reed. Ik ben dan ook tevreden met de poleposition, maar
er wacht ons nog een lang weekend." "Morgen is weer een hele andere
dag, zeker ook vanwege het afwijkende format, maar de auto is in
ieder geval snel en dat is het allerbelangrijkste." Gevraagd waarom
het probleem van track limits dit jaar nadrukkelijker aanwezig is,
wijst Verstappen op de auto's anno 2023: "Deze auto's zijn groot en
deze auto's zijn zwaar en om het dan aan te laten komen op zo'n
lijn is heel moeilijk om in te schatten."
Max Verstappen wist (in tegenstelling tot teamgenoot Sergio Perez)
steeds orde op zaken te stellen. Desondanks is hij kritisch op de
manier waarop er volop met track limits werd gestrooid. "We doen
dit niet met opzet. Maar met deze snelheden in dit soort snelle
bochten is het heel lastig om de witte lijnen in te schatten. Je
ziet dat heel veel coureurs zich daarin verslikken, waaronder ook
ikzelf", aldus Verstappen als hij net uit de RB19 is gestapt. "Het
was daarom eigenlijk ook een kwestie van overleven, zelfs ook in
het eerste deel van Q3. Je wilt dan aan banker lap neerzetten en
dat haalt wel wat van de lol weg, maar ik denk evengoed dat ik een
goede ronde reed. Ik ben dan ook tevreden met de poleposition, maar
er wacht ons nog een lang weekend." "Morgen is weer een hele andere
dag, zeker ook vanwege het afwijkende format, maar de auto is in
ieder geval snel en dat is het allerbelangrijkste." Gevraagd waarom
het probleem van track limits dit jaar nadrukkelijker aanwezig is,
wijst Verstappen op de auto's anno 2023: "Deze auto's zijn groot en
deze auto's zijn zwaar en om het dan aan te laten komen op zo'n
lijn is heel moeilijk om in te schatten."