Marko stipt één enkel gevaar voor Verstappen aan: "Misschien daarin wat coulanter zijn?"

In de long runs in de enige vrije training op vrijdag was Lewis
Hamilton in zijn Mercedes sneller dan Max Verstappen. Maar volgens
Red Bull-adviseur Helmut Marko was daar een goede reden voor. "Als
wij de data goed geïnterpreteerd hebben, hebben wij met meer
brandstof gereden dan Alonso en Hamilton. Zij hadden de
brandstofhoeveelheden aangepast voor de sprintrace. Dus daarnaar
kijkend staan we er best goed voor", zegt Marko bij het
Oostenrijkse ORF . "Ons probleem op deze baan is altijd de
bandenslijtage geweest, maar die hebben we nog niet gezien dit
weekend." Ferrari rijdt in Oostenrijk met een nieuwe voorvleugel en
zegt dat het team daarmee enkele tienden van een seconde wint. En
zie, vandaag starten Charles Leclerc en Carlos Sainz achter
Verstappen op P2 en P3. Maar Marko ziet hen niet in staat om
Verstappen te verslaan. "Ik denk dat bandenslijtage met de lagere
temperaturen op de racedag deze keer geen probleem zal zijn.
Ferrari zal hopelijk alleen tweede worden." Een groter probleem
ziet Marko in de track limits. Het hele weekend worden rondetijden
al weggestreept door het te ver buiten de baan komen in bocht 9 en
10. "Misschien kan men wat coulanter zijn, als een tusssen
oplossing voor de korte termijn. Vanuit het oogpunt van de opbouw
van de baan kunnen we op korte termijn niets doen. Dus zouden de
stewards wat coulanter moeten zijn, alleen straffen als iemand
significant over de track limits heen gaat."

Top Headlines

Oudere Top Headlines