Red Bull veranderde tactiek Verstappen door Mercedes
Max Verstappen startte van pole maar had een slechte start. Lando
Norris passeerde hem en ook Oscar Piastri wist de Nederlander flink
onder druk te zetten. Na enkele ronden herstelde Verstappen de
pikorde en passeerde hij Norris. Teambaas Horner blikt terug op de
race en de strategie, waarin George Russell een belangrijke rol
speelde. "McLaren had een geweldig tempo deze zondag. Ze hadden een
goede start en toen was het zaak om in het ritme te komen. Max wist
in de DRS te blijven en Lando te passeren, waarna hij ervoor moest
zorgen dat hij Lando uit de DRS reed." "Toen dat gelukt was, wist
hij een voorsprong van zo'n negen seconden op te bouwen, vlak
voordat de safety car op de baan kwam", blikt Horner in gesprek met
onder meer RacingNews365 terug. "We dachten altijd dat het een race
zou worden op de medium en harde band, maar dankzij de prestaties
van Russell op de zachte band pasten we onze strategie aan.
Belangrijk daarbij was ook de safety car met nog zo'n 15 ronden te
gaan." "We waren van mening dat de zachte band Max de beste kans
zou bieden om zichzelf uit de DRS-range te rijden. Dat deed hij
geweldig want aan het eind van de eerste ronde na de herstart lag
hij al bijna twee seconden voor!" "Toen was het zaak om de banden
goed te managen. Wederom een geweldige prestatie van Max, die ook
de snelste ronde nog pakte", aldus een tevreden teambaas.
Norris passeerde hem en ook Oscar Piastri wist de Nederlander flink
onder druk te zetten. Na enkele ronden herstelde Verstappen de
pikorde en passeerde hij Norris. Teambaas Horner blikt terug op de
race en de strategie, waarin George Russell een belangrijke rol
speelde. "McLaren had een geweldig tempo deze zondag. Ze hadden een
goede start en toen was het zaak om in het ritme te komen. Max wist
in de DRS te blijven en Lando te passeren, waarna hij ervoor moest
zorgen dat hij Lando uit de DRS reed." "Toen dat gelukt was, wist
hij een voorsprong van zo'n negen seconden op te bouwen, vlak
voordat de safety car op de baan kwam", blikt Horner in gesprek met
onder meer RacingNews365 terug. "We dachten altijd dat het een race
zou worden op de medium en harde band, maar dankzij de prestaties
van Russell op de zachte band pasten we onze strategie aan.
Belangrijk daarbij was ook de safety car met nog zo'n 15 ronden te
gaan." "We waren van mening dat de zachte band Max de beste kans
zou bieden om zichzelf uit de DRS-range te rijden. Dat deed hij
geweldig want aan het eind van de eerste ronde na de herstart lag
hij al bijna twee seconden voor!" "Toen was het zaak om de banden
goed te managen. Wederom een geweldige prestatie van Max, die ook
de snelste ronde nog pakte", aldus een tevreden teambaas.