Ferrari komt met bijzondere verklaring voor slecht resultaat

Ferrari kwam in de Grand Prix van Groot-Brittannië met
respectievelijk Charles Leclerc en Carlos Sainz als negende en
tiende over de meet. Natuurlijk wordt teambaas Fred Vasseur na
afloop door onder andere RacingNews365 uitgenodigd het één en ander
toe te lichten. De verklaring is echter een opvallende. "We hebben
op vrijdag geen racesimulatie gedaan. Daardoor waren we met vorige
ervaringen in het achterhoofd wat bezorgd over de bandenslijtage.
Maar uiteindelijk denk ik dat we te conservatief hebben gehandeld
en dat we onvoldoende hebben gepusht." En met 'we' lijkt Vasseur in
dit geval op zowel zijn coureurs als de data-analisten te doelen.
Leclerc werd vroeg naar binnen gehaald, volgens Vasseur 'omdat ze
in gevecht waren met George Russell', dat terwijl Leclerc redelijk
eenvoudig stand leek te houden op nota bene de hardere compound.
"Toen we Charles daarna op de harde band weg stuurden, reden we
iets van tien of twaalf ronden, voordat de safety car de baan op
kwam. Op dat moment zagen we nul slijtage. Hij had veel meer kunnen
pushen. Het betrof een verkeerde interpretatie van de data." Klein
lichtpuntje voor Ferrari De Grand Prix van Groot-Brittannië was
belangrijk, omdat een eerlijke evaluatie van de nieuwe upgrades
gedaan kon worden. Gelukt? "Ik denk dat je moeilijk kunt spreken
over 'goed werk' als je als negende en tiende finisht, maar we
kampten met aanzienlijk minder slijtage dan aan het begin van het
seizoen." "Echter, nu kwamen we ten opzichte van Mercedes snelheid
te kort en dat toont aan dat de auto nog altijd wat instabiel is,
zeker in winderige omstandigheden."

Top Headlines

Oudere Top Headlines