Wolff verbaasd: "Dacht dat we McLaren op gingen vreten"
Mercedes kwalificeerde zich in Silverstone op de zesde en de
zevende startpositie en wist gedurende de race een aantal posities
weten te winnen. Lewis Hamilton finishte op de derde plek achter de
McLaren van Lando Norris en George Russell als vijfde achter de
McLaren van Oscar Piastri. Ondanks dat Lando Norris tegen het einde
van de race naar eigen zeggen de verkeerde bandenstrategie had en
Oscar Piastri naar binnen ging vóór de safety car wisten de
Mercedes-coureurs het team van McLaren niet in te halen. Na de race
grapte Lando Norris nog over de keuze van zijn team om naar de
harde banden te switchen: "Ik weet het niet, ze zetten me opeens op
harde banden. Soms zijn ze nog amateurs op bepaalde vlakken."
"Verbaasd om te zien hoe de race verliep" Ook Mercedes-teambaas
Toto Wolff had wel verwacht dat zijn coureurs voor de McLarens
zouden eindigen. In een interview met onder andere RacingNews365
vergelijkt Toto de W14 met de prestaties van Mercedes van
voorgaande jaren. "Ik denk dat auto over het algemeen niet zo goed
was in vergelijking met voorgaande jaren op Silverstone. Voorheen
waren we hier ontzettend dominant en sterk maar dit jaar was onze
snelheid totaal niet goed. In vergelijking met onze directe
tegenstanders en in de kwalificatie waren we echt aan het vechten
voor tractie bij het uitkomen van de bochten." Over de
bandenstrategie kan de Oostenrijker kort zijn: "We wilden twee
verschillende bandensoorten voor de twee coureurs en de zachte band
zorgde voor een goede start. Deze band bleek tijdens de vrije
trainingen op vrijdag al ontzettend weerbaar in de long runs . Dus
we waren verbaasd om te zien hoe de race verliep", waarmee hij
doelt op het feit dat Lando Norris Lewis achter zich wist te houden
ondanks het bandenverschil. Verbazing maar geen teleurstelling Toch
denkt de Mercedes-teambaas dat ze nog steeds het op één na snelste
team van de grid zijn: "Ik denk dat we nog steeds op de tweede
positie staan. En je ziet dat andere teams soms vanwege het circuit
of vanwege een upgrade opeens boven komen drijven." "Nu hebben we
de wederopstanding van McLaren. Zij waren in het begin van het
seizoen totaal niet competitief, en het is goed om te zien dat ze
stappen maken omdat dat betekent dat ze de juiste beslissingen voor
de auto nemen en je ziet dat de auto gelijk een ontzettende stap in
de klassering maakt. Het is spannend om McLaren zo te zien
terugkomen dit seizoen. Ze hebben niet een paar tienden gevonden
met de nieuwe updates, maar een hele seconde, en dat is goed voor
de sport. " Toto is dus helemaal niet teleurgesteld over het
eindresultaat, alleen een beetje verbaasd. Hij is er namelijk van
overtuigd dat als de situatie anders was geweest, ze het gevecht
met McLaren aan hadden kunnen gaan. "Om eerlijk te zijn dacht ik
dat we McLaren hadden opgevreten zodra de safety car werd ingezet.
Ik weet niet wat er met Aston Martin en Ferrari is gebeurd, maar
zij hebben echt een stap terug gezet. Dit resultaat voor ons is
meer dan solide. Ik ben blij met het podium voor Lewis en ik denk
dat de meeste coureurs vandaag het maximale uit hun auto hebben
gehaald."
zevende startpositie en wist gedurende de race een aantal posities
weten te winnen. Lewis Hamilton finishte op de derde plek achter de
McLaren van Lando Norris en George Russell als vijfde achter de
McLaren van Oscar Piastri. Ondanks dat Lando Norris tegen het einde
van de race naar eigen zeggen de verkeerde bandenstrategie had en
Oscar Piastri naar binnen ging vóór de safety car wisten de
Mercedes-coureurs het team van McLaren niet in te halen. Na de race
grapte Lando Norris nog over de keuze van zijn team om naar de
harde banden te switchen: "Ik weet het niet, ze zetten me opeens op
harde banden. Soms zijn ze nog amateurs op bepaalde vlakken."
"Verbaasd om te zien hoe de race verliep" Ook Mercedes-teambaas
Toto Wolff had wel verwacht dat zijn coureurs voor de McLarens
zouden eindigen. In een interview met onder andere RacingNews365
vergelijkt Toto de W14 met de prestaties van Mercedes van
voorgaande jaren. "Ik denk dat auto over het algemeen niet zo goed
was in vergelijking met voorgaande jaren op Silverstone. Voorheen
waren we hier ontzettend dominant en sterk maar dit jaar was onze
snelheid totaal niet goed. In vergelijking met onze directe
tegenstanders en in de kwalificatie waren we echt aan het vechten
voor tractie bij het uitkomen van de bochten." Over de
bandenstrategie kan de Oostenrijker kort zijn: "We wilden twee
verschillende bandensoorten voor de twee coureurs en de zachte band
zorgde voor een goede start. Deze band bleek tijdens de vrije
trainingen op vrijdag al ontzettend weerbaar in de long runs . Dus
we waren verbaasd om te zien hoe de race verliep", waarmee hij
doelt op het feit dat Lando Norris Lewis achter zich wist te houden
ondanks het bandenverschil. Verbazing maar geen teleurstelling Toch
denkt de Mercedes-teambaas dat ze nog steeds het op één na snelste
team van de grid zijn: "Ik denk dat we nog steeds op de tweede
positie staan. En je ziet dat andere teams soms vanwege het circuit
of vanwege een upgrade opeens boven komen drijven." "Nu hebben we
de wederopstanding van McLaren. Zij waren in het begin van het
seizoen totaal niet competitief, en het is goed om te zien dat ze
stappen maken omdat dat betekent dat ze de juiste beslissingen voor
de auto nemen en je ziet dat de auto gelijk een ontzettende stap in
de klassering maakt. Het is spannend om McLaren zo te zien
terugkomen dit seizoen. Ze hebben niet een paar tienden gevonden
met de nieuwe updates, maar een hele seconde, en dat is goed voor
de sport. " Toto is dus helemaal niet teleurgesteld over het
eindresultaat, alleen een beetje verbaasd. Hij is er namelijk van
overtuigd dat als de situatie anders was geweest, ze het gevecht
met McLaren aan hadden kunnen gaan. "Om eerlijk te zijn dacht ik
dat we McLaren hadden opgevreten zodra de safety car werd ingezet.
Ik weet niet wat er met Aston Martin en Ferrari is gebeurd, maar
zij hebben echt een stap terug gezet. Dit resultaat voor ons is
meer dan solide. Ik ben blij met het podium voor Lewis en ik denk
dat de meeste coureurs vandaag het maximale uit hun auto hebben
gehaald."