Russell hekelt agressieve Leclerc: "Een discutabele actie"
Ondanks dat George Russell de Ferrari van Charles Leclerc voorbij
ging en uiteindelijk voor hem finishte, is hij na de GP van
Groot-Brittannië niet te spreken over de acties van de Monegask. De
Ferrari-coureur moest aan het begin van de race zijn plek
verdedigen ten opzichte van Russell en maakte daarbij een aantal
zigzaggende bewegingen in de remzone. Tijdens een het verdedigen
mag de coureur maar één keer van lijn veranderen, daarna loopt de
coureur risico met kans op een penalty. Ook in de remzone mag er
niet van lijn worden veranderd. De grootste verrassing van de race
op Silverstone was natuurlijk McLaren. In een gesprek met onder
andere RacingNews365 praat Mercedes-coureur Russell vol lof over
zijn oranje gekleurde concurrentie: "De McLarens waren ontzettend
indrukwekkend om te zien. Ik ben ook erg onder de indruk van Oscar
Piastri en wat hij tot nu toe dit seizoen heeft weten te presteren.
Jammer dat hij het podium net gemist heeft, want hij en Lando
Norris verdienden het om op het podium te staan." "Onze
racesnelheid was beter dan wat we verwacht hadden in vergelijking
met Red Bull, Aston Martin en Ferrari. Maar als we kijken naar
McLaren, zij zijn de afgelopen twee races op twee totaal
verschillende circuits sterk geweest en ze zijn ons nu echt een
stap voor." "Ik dacht eigenlijk dat het wel een duidelijk verhaal
zou zijn" Zo lukte het de Mercedes-coureur niet om Oscar Piastri in
te halen, terwijl Piastri net als Norris op de harde banden stond.
George had de medium banden maar kwam er niet voorbij. "Ik dacht
eigenlijk dat het een makkelijk verhaal zou worden. Lewis op plek
twee en ik op plek drie, maar ja... De medium banden waren voor ons
in ieder geval de verkeerde strategie in het slot van de race. De
zachte band was duidelijk de betere keuze, maar dan alsnog waren
zij (McLaren, red.) anderhalf à twee tienden sneller dan dat wij
waren." De Brit is aanzienlijk minder positief over collega
Leclerc: "Ik moet het nog goed terugkijken, maar de actie was erg
op het randje. Voor mijn gevoel was het net over de limiet. Het was
een discutabele actie als je het mij vraagt maar het had de
uitkomst van mijn race toch niet beïnvloed. Als ik hem niet had
ingehaald was ik eerder naar binnen gegaan voor nieuwe banden en
waren de twee McLarens waarschijnlijk ook naar binnen geweest om te
antwoorden. Dus dan was ik waarschijnlijk ook vijfde gebleven."
ging en uiteindelijk voor hem finishte, is hij na de GP van
Groot-Brittannië niet te spreken over de acties van de Monegask. De
Ferrari-coureur moest aan het begin van de race zijn plek
verdedigen ten opzichte van Russell en maakte daarbij een aantal
zigzaggende bewegingen in de remzone. Tijdens een het verdedigen
mag de coureur maar één keer van lijn veranderen, daarna loopt de
coureur risico met kans op een penalty. Ook in de remzone mag er
niet van lijn worden veranderd. De grootste verrassing van de race
op Silverstone was natuurlijk McLaren. In een gesprek met onder
andere RacingNews365 praat Mercedes-coureur Russell vol lof over
zijn oranje gekleurde concurrentie: "De McLarens waren ontzettend
indrukwekkend om te zien. Ik ben ook erg onder de indruk van Oscar
Piastri en wat hij tot nu toe dit seizoen heeft weten te presteren.
Jammer dat hij het podium net gemist heeft, want hij en Lando
Norris verdienden het om op het podium te staan." "Onze
racesnelheid was beter dan wat we verwacht hadden in vergelijking
met Red Bull, Aston Martin en Ferrari. Maar als we kijken naar
McLaren, zij zijn de afgelopen twee races op twee totaal
verschillende circuits sterk geweest en ze zijn ons nu echt een
stap voor." "Ik dacht eigenlijk dat het wel een duidelijk verhaal
zou zijn" Zo lukte het de Mercedes-coureur niet om Oscar Piastri in
te halen, terwijl Piastri net als Norris op de harde banden stond.
George had de medium banden maar kwam er niet voorbij. "Ik dacht
eigenlijk dat het een makkelijk verhaal zou worden. Lewis op plek
twee en ik op plek drie, maar ja... De medium banden waren voor ons
in ieder geval de verkeerde strategie in het slot van de race. De
zachte band was duidelijk de betere keuze, maar dan alsnog waren
zij (McLaren, red.) anderhalf à twee tienden sneller dan dat wij
waren." De Brit is aanzienlijk minder positief over collega
Leclerc: "Ik moet het nog goed terugkijken, maar de actie was erg
op het randje. Voor mijn gevoel was het net over de limiet. Het was
een discutabele actie als je het mij vraagt maar het had de
uitkomst van mijn race toch niet beïnvloed. Als ik hem niet had
ingehaald was ik eerder naar binnen gegaan voor nieuwe banden en
waren de twee McLarens waarschijnlijk ook naar binnen geweest om te
antwoorden. Dus dan was ik waarschijnlijk ook vijfde gebleven."