Russell laat tegengeluid klinken: "Heb eigenlijk wel met de FIA te doen"
Waar de één gefrustreerd raakt door de FIA en de stewards (lees:
Pierre Gasly en Carlos Sainz), heeft de ander eigenlijk wel
medelijden. Na de Grand Prix van Oostenrijk moesten de stewards
1200 mogelijke track limits terugkijken en controleren, wat
resulteerde in 12 tijdstraffen na de race. Eén van de weinige
coureurs die er zonder straf vanaf kwam, was George Russell. "Het
is niet persé de schuld van de FIA" George snapt de moeilijke
positie van de FIA wel en legt zijn standpunt aan de media,
inclusief RacingNews365 , uit: "Het is moeilijk voor de FIA want je
moet rekening houden met wat de auto's willen en dat verschilt per
circuit. Het is ook niet persé de schuld van de FIA, het circuit
moet hier een oplossing voor verzinnen. Het is namelijk altijd een
probleem hier in Oostenrijk." De schuld ligt in dit geval dus niet
bij de FIA, maar bij het circuit. Een verklaarbare reden voor het
feit dat coureurs in Oostenrijk massaal over de witte lijn gaan,
zou volgens de Mercedes-coureur te maken hebben met de kerbs op het
circuit: "Die raken elk jaar meer versleten, wat het makkelijker
maakt om overheen te rijden en daardoor is het moeilijker om de
limiet van de baan te voelen." Elektrische lus of een grindbak? "Ik
voel mee met de FIA, het is jammer dat de resultaten zo zijn
gewijzigd na de race. Maar wat kan je eraan doen, als het er zoveel
zijn", vraagt de Brit zich af. Ferrari-coureur Sainz is ervan
overtuigd dat een elektrische lus de oplossing voor dit probleem
is. George denkt daar dan weer heel anders over: "Het is erg
lastig, want je wil ook niet dat er tijdens het ene weekend een
andere regel is dan tijdens het andere weekend, want dan is het
lastig voor de fans om het te volgen. Maar in Oostenrijk denk ik
niet dat er veel te halen valt door wijd te gaan in die laatste
twee bochten. Aan de andere kant, wat houdt coureurs dan tegen?"
"Er moet ergens een limiet zijn. De circuits moeten ervoor zorgen
dat we niet in deze situatie terecht komen. Kijk naar Barcelona,
daar hebben ze een grindbak en daar is geen probleem. En bij bocht
vier in Oostenrijk ligt ook een grindbak en daar hebben we ook geen
problemen. Dus we moeten een oplossing vinden en als ik puur alleen
naar Formule 1 kijk, denk ik dat de grindbak de makkelijkste
oplossing is."
Pierre Gasly en Carlos Sainz), heeft de ander eigenlijk wel
medelijden. Na de Grand Prix van Oostenrijk moesten de stewards
1200 mogelijke track limits terugkijken en controleren, wat
resulteerde in 12 tijdstraffen na de race. Eén van de weinige
coureurs die er zonder straf vanaf kwam, was George Russell. "Het
is niet persé de schuld van de FIA" George snapt de moeilijke
positie van de FIA wel en legt zijn standpunt aan de media,
inclusief RacingNews365 , uit: "Het is moeilijk voor de FIA want je
moet rekening houden met wat de auto's willen en dat verschilt per
circuit. Het is ook niet persé de schuld van de FIA, het circuit
moet hier een oplossing voor verzinnen. Het is namelijk altijd een
probleem hier in Oostenrijk." De schuld ligt in dit geval dus niet
bij de FIA, maar bij het circuit. Een verklaarbare reden voor het
feit dat coureurs in Oostenrijk massaal over de witte lijn gaan,
zou volgens de Mercedes-coureur te maken hebben met de kerbs op het
circuit: "Die raken elk jaar meer versleten, wat het makkelijker
maakt om overheen te rijden en daardoor is het moeilijker om de
limiet van de baan te voelen." Elektrische lus of een grindbak? "Ik
voel mee met de FIA, het is jammer dat de resultaten zo zijn
gewijzigd na de race. Maar wat kan je eraan doen, als het er zoveel
zijn", vraagt de Brit zich af. Ferrari-coureur Sainz is ervan
overtuigd dat een elektrische lus de oplossing voor dit probleem
is. George denkt daar dan weer heel anders over: "Het is erg
lastig, want je wil ook niet dat er tijdens het ene weekend een
andere regel is dan tijdens het andere weekend, want dan is het
lastig voor de fans om het te volgen. Maar in Oostenrijk denk ik
niet dat er veel te halen valt door wijd te gaan in die laatste
twee bochten. Aan de andere kant, wat houdt coureurs dan tegen?"
"Er moet ergens een limiet zijn. De circuits moeten ervoor zorgen
dat we niet in deze situatie terecht komen. Kijk naar Barcelona,
daar hebben ze een grindbak en daar is geen probleem. En bij bocht
vier in Oostenrijk ligt ook een grindbak en daar hebben we ook geen
problemen. Dus we moeten een oplossing vinden en als ik puur alleen
naar Formule 1 kijk, denk ik dat de grindbak de makkelijkste
oplossing is."