Renault steunt Red Bull niet in strijd over F1-reglementen
In de nieuwe regelwijzingen voor de Formule 1, die ingaan vanaf het
seizoen 2026, is bepaald dat de kracht van de F1-motor voor de
helft van de batterij gaat komen en voor de andere helft uit de
verbrandingsmotor. Red Bull-teambaas Christian Horner is bang dat
deze aanpassing gaat leiden tot 'technische Frankenstein-bolides',
liet hij eerder weten. Hij claimt dat coureurs op de rechte stukken
bijvoorbeeld terug moeten schakelen. Als het aan hem ligt worden de
reglementen nog aangepast. Alpine-teambaas Otmar Szafnauer is het
niet eens met de kritiek van Horner en zegt tegen onder meer
RacingNews365 dat zijn motorleverancier Renault tevreden is met de
nieuwe afspraken. "Ik heb gesproken met de motor-jongens en we
willen het houden zoals het nu is." Toekomst voorspellen Szafnauer
ziet dan ook niet gebeuren dat de nieuwe reglementen worden
aangepast. "Ik volg het zelf niet op de voet, ik was niet betrokken
bij de onderhandelingen en de redenen waarom, maar ik heb de
jongens die vragen gesteld. We zijn blij dat het blijft zoals het
is. Dus ik denk dat het onwaarschijnlijk is dat het veranderd
wordt." De Roemeens-Amerikaanse teambaas is het ook niet eens met
Horner die rept over 'Frankenstein-auto's'. "Zover zijn we nog
niet. Dat hebben we nog niet bepaald. Ik hoop niet dat het een
Frankenstein-pakket wordt." "Ik weet nog dat ik bij alle
vergaderingen was om te bepalen wat de reglementen nu zijn, en
iedereen, inclusief ikzelf, zei dat het racen verschrikkelijk zou
worden, dat alle auto's er hetzelfde uit zouden gaan zien, dat het
geen F1 meer zou worden en zo. Maar dat is echt niet gebeurd. Het
is dus moeilijk om de toekomst te voorspellen, zeker als het
chassisreglement nog niet is vastgesteld. Dus hopelijk komen we er
wel."
seizoen 2026, is bepaald dat de kracht van de F1-motor voor de
helft van de batterij gaat komen en voor de andere helft uit de
verbrandingsmotor. Red Bull-teambaas Christian Horner is bang dat
deze aanpassing gaat leiden tot 'technische Frankenstein-bolides',
liet hij eerder weten. Hij claimt dat coureurs op de rechte stukken
bijvoorbeeld terug moeten schakelen. Als het aan hem ligt worden de
reglementen nog aangepast. Alpine-teambaas Otmar Szafnauer is het
niet eens met de kritiek van Horner en zegt tegen onder meer
RacingNews365 dat zijn motorleverancier Renault tevreden is met de
nieuwe afspraken. "Ik heb gesproken met de motor-jongens en we
willen het houden zoals het nu is." Toekomst voorspellen Szafnauer
ziet dan ook niet gebeuren dat de nieuwe reglementen worden
aangepast. "Ik volg het zelf niet op de voet, ik was niet betrokken
bij de onderhandelingen en de redenen waarom, maar ik heb de
jongens die vragen gesteld. We zijn blij dat het blijft zoals het
is. Dus ik denk dat het onwaarschijnlijk is dat het veranderd
wordt." De Roemeens-Amerikaanse teambaas is het ook niet eens met
Horner die rept over 'Frankenstein-auto's'. "Zover zijn we nog
niet. Dat hebben we nog niet bepaald. Ik hoop niet dat het een
Frankenstein-pakket wordt." "Ik weet nog dat ik bij alle
vergaderingen was om te bepalen wat de reglementen nu zijn, en
iedereen, inclusief ikzelf, zei dat het racen verschrikkelijk zou
worden, dat alle auto's er hetzelfde uit zouden gaan zien, dat het
geen F1 meer zou worden en zo. Maar dat is echt niet gebeurd. Het
is dus moeilijk om de toekomst te voorspellen, zeker als het
chassisreglement nog niet is vastgesteld. Dus hopelijk komen we er
wel."