Gefrustreerde Wolff: "Red Bull draagt dat voordeel met zich mee"
Het seizoen van Mercedes laat ruimte voor verbetering. Ze staan op
dit moment met een kleine voorsprong op de tweede plek in het
constructeurskampioenschap en de coureurs staan op de vierde en
zesde positie in het coureurskampioenschap. Maar er is één coureur
die boven het kampioenschap uitstijgt, en dat is Max Verstappen.
Het team van Mercedes begon dit seizoen ambitieus door het zero
sidepods-concept door te zetten, terwijl de Red Bull mét sidepods
een stuk sneller bleek. Inmiddels is het team uit Brackley tijdens
de Grand Prix van Monaco van dit idee afgestapt, en hebben ze een
concept op de auto gemonteerd met sidepods die meer gebaseerd zijn
op de succesvolle Red Bull-bolide. Mercedes-teambaas Toto Wolff
licht zijn ervaring van de eerste dagen van het huidige F1-seizoen
toe bij onder andere RacingNews365 : "Je brengt me terug naar
emotioneel frustrerende dagen." Red Bull is niet vanzelfsprekend De
rest van het veld lijkt wel aardig met elkaar te kunnen
concurreren. "Ferrari, Aston Martin, en wij, met heel af en toe
Alpine, zitten allemaal erg dicht bij elkaar. En zoals Fred
(Vasseur) al eerder gezegd heeft: Ik denk dat als iedereen op
dezelfde banden rijdt dat we allemaal binnen een tiende of twee
tienden zitten. Dus het laat zien dat het lastig is, maar het
blijft een interessante reis. Maar uiteindelijk is het (de
prestatie van Red Bull, red.) natuurlijk mega. We moeten hun goede
runs doorbreken. Niemand van ons heeft een andere keuze dan hen
proberen bij te houden." "Ik denk dat deze auto's heel anders zijn
op het gebied van ontwikkeling en hoe je ernaar kijkt, in
vergelijking met de voorgaande reglementen", legt de teambaas uit.
"Het is niet vanzelfsprekend dat je met de beste middelen om de
auto te ontwikkelen ook gelijk de snelste auto hebt. En ik denk dat
er tot nu toe maar één team is dat dit wel goed gedaan heeft. En
zij (Red Bull) hebben daar voordeel van. En ze stoppen niet.
Ondertussen zitten wij allemaal achter hen."
dit moment met een kleine voorsprong op de tweede plek in het
constructeurskampioenschap en de coureurs staan op de vierde en
zesde positie in het coureurskampioenschap. Maar er is één coureur
die boven het kampioenschap uitstijgt, en dat is Max Verstappen.
Het team van Mercedes begon dit seizoen ambitieus door het zero
sidepods-concept door te zetten, terwijl de Red Bull mét sidepods
een stuk sneller bleek. Inmiddels is het team uit Brackley tijdens
de Grand Prix van Monaco van dit idee afgestapt, en hebben ze een
concept op de auto gemonteerd met sidepods die meer gebaseerd zijn
op de succesvolle Red Bull-bolide. Mercedes-teambaas Toto Wolff
licht zijn ervaring van de eerste dagen van het huidige F1-seizoen
toe bij onder andere RacingNews365 : "Je brengt me terug naar
emotioneel frustrerende dagen." Red Bull is niet vanzelfsprekend De
rest van het veld lijkt wel aardig met elkaar te kunnen
concurreren. "Ferrari, Aston Martin, en wij, met heel af en toe
Alpine, zitten allemaal erg dicht bij elkaar. En zoals Fred
(Vasseur) al eerder gezegd heeft: Ik denk dat als iedereen op
dezelfde banden rijdt dat we allemaal binnen een tiende of twee
tienden zitten. Dus het laat zien dat het lastig is, maar het
blijft een interessante reis. Maar uiteindelijk is het (de
prestatie van Red Bull, red.) natuurlijk mega. We moeten hun goede
runs doorbreken. Niemand van ons heeft een andere keuze dan hen
proberen bij te houden." "Ik denk dat deze auto's heel anders zijn
op het gebied van ontwikkeling en hoe je ernaar kijkt, in
vergelijking met de voorgaande reglementen", legt de teambaas uit.
"Het is niet vanzelfsprekend dat je met de beste middelen om de
auto te ontwikkelen ook gelijk de snelste auto hebt. En ik denk dat
er tot nu toe maar één team is dat dit wel goed gedaan heeft. En
zij (Red Bull) hebben daar voordeel van. En ze stoppen niet.
Ondertussen zitten wij allemaal achter hen."