Gefrustreerde Leclerc baalt na zevende plaats: "We liggen nog ver achter McLaren"
Starten vanaf P6 en finishen op P7. Niet al te slecht zou je
zeggen. Maar niet als je Charles Leclcerc bent in een een Ferrari
rijdt. De Monegask had op veel meer gehoopt, maar mede door een
straf van vijf seconden voor het te hard rijden in de pitstraat
kwam hij bij de GP van Hongarije niet verder dan een zevende plek.
"Het was weer moeilijk. En om eerlijk te zijn was het over het
algemeen frustrerend. Omdat ik vond dat we een goede racepace
hadden", legt Leclerc uit aan de media, waaronder RacingNews365 .
"Als je als coureur voelt dat je goed werk levert met de wagen, dan
ziet niemand het. Als je het slecht doet, ziet iedereen het. Dat is
lastig. Maar dat hoort nu eenmaal bij de sport. Het resultaat is
veel slechter dan wat ik in de wagen meekreeg. De eerste stint was
erg goed, maar na de slechte pitstop werd ik echt achterop gegooid.
Ik moest vechten met Lance Stroll en daarna met Carlos (Sainz,
red.), daar verloren we wat tijd. In de derde stint kon ik echt
weer pushen. Het resultaat ziet er slechter uit dan wat de wagen
kan presteren. Maar in vergelijking met Lando (Norris, red.) liggen
we nog ver achter." Radioproblemen voor Leclerc Tijdens de race was
er nog een ander probleem voor Leclerc. Hij geeft aan dat de radio
niet goed werkte, waardoor communicatie met zijn engineer lastig
was. "We hebben veel problemen met de radio. Eén op de vier woorden
wordt niet begrepen door de technicus omdat er gewoon problemen
zijn met de radio's. Dat is al drie, vier races zo en moeten we
oplossen", klaagt Leclerc. Volgens hem ook de reden dat hij nog wel
eens agressief klinkt over de radio. "Natuurlijk moet mijn stem
hard zijn, omdat ik graag gehoord wil worden. Ik wilde er alleen
zeker van zijn dat ze niet verkeerd naar me luisterden. Ik wilde
graag vroeg agressief naar binnen en niet laat. Het was gewoon om
duidelijk te zijn."
zeggen. Maar niet als je Charles Leclcerc bent in een een Ferrari
rijdt. De Monegask had op veel meer gehoopt, maar mede door een
straf van vijf seconden voor het te hard rijden in de pitstraat
kwam hij bij de GP van Hongarije niet verder dan een zevende plek.
"Het was weer moeilijk. En om eerlijk te zijn was het over het
algemeen frustrerend. Omdat ik vond dat we een goede racepace
hadden", legt Leclerc uit aan de media, waaronder RacingNews365 .
"Als je als coureur voelt dat je goed werk levert met de wagen, dan
ziet niemand het. Als je het slecht doet, ziet iedereen het. Dat is
lastig. Maar dat hoort nu eenmaal bij de sport. Het resultaat is
veel slechter dan wat ik in de wagen meekreeg. De eerste stint was
erg goed, maar na de slechte pitstop werd ik echt achterop gegooid.
Ik moest vechten met Lance Stroll en daarna met Carlos (Sainz,
red.), daar verloren we wat tijd. In de derde stint kon ik echt
weer pushen. Het resultaat ziet er slechter uit dan wat de wagen
kan presteren. Maar in vergelijking met Lando (Norris, red.) liggen
we nog ver achter." Radioproblemen voor Leclerc Tijdens de race was
er nog een ander probleem voor Leclerc. Hij geeft aan dat de radio
niet goed werkte, waardoor communicatie met zijn engineer lastig
was. "We hebben veel problemen met de radio. Eén op de vier woorden
wordt niet begrepen door de technicus omdat er gewoon problemen
zijn met de radio's. Dat is al drie, vier races zo en moeten we
oplossen", klaagt Leclerc. Volgens hem ook de reden dat hij nog wel
eens agressief klinkt over de radio. "Natuurlijk moet mijn stem
hard zijn, omdat ik graag gehoord wil worden. Ik wilde er alleen
zeker van zijn dat ze niet verkeerd naar me luisterden. Ik wilde
graag vroeg agressief naar binnen en niet laat. Het was gewoon om
duidelijk te zijn."