F1-techniek GP Italië | Red Bull oefent op pitstops
In de rubriek F1-techniek houdt F1 Maximaal per Grand Prix bij welke snufjes de teams ditmaal hebben gevonden om de auto zo goed mogelijk te laten werken op dit circuit. Ditmaal gaat het om de uitvindingen voor de Grand Prix van Italië op het Autodromo Nazionale Monza.
Red Bull oefent op pitstops
Red Bull is druk bezig met het oefenen van de pitstops. Ze bereiden zich voor op gebeurtenissen met een gebroken voorvleugel en een lekke band rechts vooraan en vervolgens linksachter.
[social-post platform="twitter" id="1169613474424610816"]
Verschillende configuraties achtervleugels
De verschillende configuraties van de achtervleugels zijn hier bij elkaar gezet. Alleen die van Mercedes ontbreekt.
[social-post platform="twitter" id="1169629282559287296"]
Hoe de wagens erbij staan
Zie hier hoe de wagens van een aantal teams, waaronder Red Bull, er momenteel bij staan.
[social-post platform="twitter" id="1169598052384092160"]
[social-post platform="twitter" id="1169612199062585345"]
Ook Ferrari met andere achtervleugel
Ferrari neemt in Monza ook een andere achtervleugel voor minder downforce. [social-post platform="twitter" id="1169595864295399424"]
Speciale livery Alfa Romeo duidelijker in beeld
De speciale, Italiaans gekleurde livery van Alfa Romeo valt goed op. Het ziet er fraai uit. [social-post platform="twitter" id="1169617880595488768"]
Ook Mercedes krijgt lage achtervleugel
Mercedes heeft nu nog een middelhoge achtervleugel, maar die zal morgen laag worden. Er is nog geen T-vleugel.
[social-post platform="twitter" id="1169592977183973376"]
Aerosensoren voor Red Bull
Aerosensoren zijn er gesignaleerd, in de Red Bull-luchtinlaat.
[social-post platform="twitter" id="1169583014369746944"]
Kleine vleugels voor Toro Rosso
Toro Rosso heeft in Italië kleine vleugels, wat zorgt voor minder downforce. [social-post platform="twitter" id="1169581711711252482"]
Aparte achtervleugel voor Red Bull
Max Verstappen en Alexander Albon hebben een ietwat aparte achtervleugel op Monza ter beschikking. Hij lijkt wat meer naar beneden gedrukt te zijn. [social-post platform="twitter" id="1169580203171045376"]
Achtervleugels van de topteams te zien
Zie hier verschillende achtervleugels, onder meer van Mercedes en Ferrari. [social-post platform="twitter" id="1169551674689687554"]
Veranderde voorvleugelkleppen bij verschillende teams
Van Toro Rosso wisten we het al, maar ook Haas komt met naar beneden bijgesneden voorvleugelkleppen. Dit doen ze voor minimale luchtweerstand. [social-post platform="twitter" id="1169540887489208320"]
Dunne, lage achtervleugels voor Haas
Haas is met een extreme versie van dunne, lage achtervleugels naar Italië gekomen. [social-post platform="twitter" id="1169532459006025728"]
Alfa Romeo past zich aan Italië aan
Alfa Romeo heeft de motorkap en de eindplaat van de voorvleugel geverfd in de kleuren van de Italiaanse vlag. [social-post platform="twitter" id="1169533565723394048"]
Haas met andere achtervleugel wegens gebrek aan snelheid
Haas komt met een lagere downforce achtervleugel naar Monza, in vergelijking met Spa. Dit om het gebrek aan snelheid op het rechte stuk op te lossen.
[social-post platform="twitter" id="1169530079057260544"]
Nieuwe voorvleugelkleppen voor Toro Rosso
Pierre Gasly en Daniil Kvyat krijgen in Italië nieuwe voorvleugelkleppen op hun Toro Rosso-wagens. [social-post platform="twitter" id="1169257344603176960"]
Teams zijn aan de slag
De teams zijn al druk bezig om de auto's in orde te krijgen voor komend weekend. [social-post platform="twitter" id="1169515951823495169"]
Eerste foto's vanuit de pitlane
Zie hier de eerste foto's die zijn gemaakt vanuit de pitlane op Monza. De voorbereidingen zijn begonnen. [social-post platform="twitter" id="1169255766504673282"]