Verstappen ziet zichzelf vliegen: "Dat heb je kunnen zien!"
De sprintrace op Spa-Francorchamps begon achter de safety car en na
vier ronden werden de coureurs los gelaten. Toen wilde iedereen
echter al wisselen van de regenbanden naar de intermediates.
Verstappen wachtte een ronde, om chaos in de pitstraat te
voorkomen, maar daardoor verloor hij de leiding aan Oscar Piastri.
De Australiër was van P2 vertrokken en kwam wel meteen naar binnen.
De verkeerde keuze van Red Bull? Verstappen vindt van niet. "Nee,
het was de veiligere beslissing. Ik had naar binnen kunnen komen
als eerste coureur, maar dan kan ik geblockt worden door andere
auto's, of er komt een safety car en dan ben je ook het grote
slachtoffer. Ik vond het niet erg om door te rijden. We verloren
een positie, maar we wisten dat we snel waren. Dat heb je kunnen
zien. Zodra de intermediates erop zaten, vlogen we. Het was dus
prima zo." Alles onder controle Even had Verstappen het nog over
zijn remmen, die hij 'niet wakker gemaakt' kreeg. Achteraf haalt
hij zijn schouders op. "We hadden alles onder controle. De auto was
snel en de banden hielden het goed. Kleine probleempjes slechts",
aldus de Red Bull-coureur. Op zondag moet hij weer wat mensen
inhalen om te winnen. Wat heeft hij op zaterdag geleerd tijdens de
sprintrace wat hij op zondag kan gebruiken? "Ik weet het niet. Ik
moet wat auto's voorbij, dus het grootste risico is de eerste bocht
in de eerste ronde. Dat is altijd lastig. Zolang we niet in de
problemen komen, dan hebben we een snelle auto op zondag", zo sluit
hij af.
vier ronden werden de coureurs los gelaten. Toen wilde iedereen
echter al wisselen van de regenbanden naar de intermediates.
Verstappen wachtte een ronde, om chaos in de pitstraat te
voorkomen, maar daardoor verloor hij de leiding aan Oscar Piastri.
De Australiër was van P2 vertrokken en kwam wel meteen naar binnen.
De verkeerde keuze van Red Bull? Verstappen vindt van niet. "Nee,
het was de veiligere beslissing. Ik had naar binnen kunnen komen
als eerste coureur, maar dan kan ik geblockt worden door andere
auto's, of er komt een safety car en dan ben je ook het grote
slachtoffer. Ik vond het niet erg om door te rijden. We verloren
een positie, maar we wisten dat we snel waren. Dat heb je kunnen
zien. Zodra de intermediates erop zaten, vlogen we. Het was dus
prima zo." Alles onder controle Even had Verstappen het nog over
zijn remmen, die hij 'niet wakker gemaakt' kreeg. Achteraf haalt
hij zijn schouders op. "We hadden alles onder controle. De auto was
snel en de banden hielden het goed. Kleine probleempjes slechts",
aldus de Red Bull-coureur. Op zondag moet hij weer wat mensen
inhalen om te winnen. Wat heeft hij op zaterdag geleerd tijdens de
sprintrace wat hij op zondag kan gebruiken? "Ik weet het niet. Ik
moet wat auto's voorbij, dus het grootste risico is de eerste bocht
in de eerste ronde. Dat is altijd lastig. Zolang we niet in de
problemen komen, dan hebben we een snelle auto op zondag", zo sluit
hij af.