Marko verrast door gebrek aan tegenstand voor Verstappen
Max Verstappen en Red Bull ondervonden bij de start van de
sprintrace het nadeel van het feit dat ze de eerste pitbox hebben.
Een stop zou betekenen dat Verstappen lange tijd zou moeten wachten
op allerlei coureurs die in de pitlane reden alvorens hij zijn weg
zou kunnen vervolgen. Verstappen moest noodgedwongen een ronde
langer op de full wets door, terwijl Oscar Piastri direct kon
wisselen naar de snellere intermediates. Het betekende dat de
McLaren-coureur de leiding in de race in zijn schoot geworpen
kreeg. "Het was een strategische keuze en dit was de beste keuze.
We hebben er bewust voor gekozen om eerst met Checo binnen te
komen, omdat we veel auto's in de pitstraat verwachtten." "Doordat
wij de eerste pitbox hebben was voor ons het risico groter omdat we
niet wisten wie er nog meer binnen zouden komen. Het pakte voor
beide auto's goed uit, maar het is jammer dat er Perez significante
schade aan zijn auto kreeg", blikt Helmut Marko terug in gesprek
met Servus TV . Marko had meer verwacht van McLaren Verstappen had
maar een halve ronde nodig om de leiding te heroveren, want op het
lange rechte stuk vloog hij de McLaren-coureur voorbij alsof die
stil stond. "De latere pitstop betekende dat Max tot achter Piastri
terug viel. Maar Max zag al direct dat hij erg aan het glijden was
en zijn banden snel sleten." "Max ging hem relatief makkelijk
voorbij, ondanks dat McLaren meer downforce had. We hadden
eigenlijk verwacht dat ze in de regen sterker zouden zijn. We
maakten ons een beetje zorgen over de safety car die op de baan
kwam en vroegen ons af of er nog genoeg ronden over zouden zijn om
aan te vallen maar Max deed het onberispelijk." Verstappen reed na
zijn inhaalactie eenvoudig naar de zege voor Piastri en Pierre
Gasly. Doordat Sergio Perez geen punten scoorde bouwde de
Nederlander zijn voorsprong wederom fors uit, ditmaal met acht
punten.
sprintrace het nadeel van het feit dat ze de eerste pitbox hebben.
Een stop zou betekenen dat Verstappen lange tijd zou moeten wachten
op allerlei coureurs die in de pitlane reden alvorens hij zijn weg
zou kunnen vervolgen. Verstappen moest noodgedwongen een ronde
langer op de full wets door, terwijl Oscar Piastri direct kon
wisselen naar de snellere intermediates. Het betekende dat de
McLaren-coureur de leiding in de race in zijn schoot geworpen
kreeg. "Het was een strategische keuze en dit was de beste keuze.
We hebben er bewust voor gekozen om eerst met Checo binnen te
komen, omdat we veel auto's in de pitstraat verwachtten." "Doordat
wij de eerste pitbox hebben was voor ons het risico groter omdat we
niet wisten wie er nog meer binnen zouden komen. Het pakte voor
beide auto's goed uit, maar het is jammer dat er Perez significante
schade aan zijn auto kreeg", blikt Helmut Marko terug in gesprek
met Servus TV . Marko had meer verwacht van McLaren Verstappen had
maar een halve ronde nodig om de leiding te heroveren, want op het
lange rechte stuk vloog hij de McLaren-coureur voorbij alsof die
stil stond. "De latere pitstop betekende dat Max tot achter Piastri
terug viel. Maar Max zag al direct dat hij erg aan het glijden was
en zijn banden snel sleten." "Max ging hem relatief makkelijk
voorbij, ondanks dat McLaren meer downforce had. We hadden
eigenlijk verwacht dat ze in de regen sterker zouden zijn. We
maakten ons een beetje zorgen over de safety car die op de baan
kwam en vroegen ons af of er nog genoeg ronden over zouden zijn om
aan te vallen maar Max deed het onberispelijk." Verstappen reed na
zijn inhaalactie eenvoudig naar de zege voor Piastri en Pierre
Gasly. Doordat Sergio Perez geen punten scoorde bouwde de
Nederlander zijn voorsprong wederom fors uit, ditmaal met acht
punten.