'Zelfs als Red Bull als laatste start komen ze toch wel naar voren'
Max Verstappen won vorig jaar de GP van België, terwijl hij vanaf
P14 moest starten. Al vrij snel had hij zich door het veld naar
voren gereden om de leiding in de wedstrijd weer stevig in handen
te nemen. Vandaag zal hij vanaf P6 starten en maakt niemand zich de
illsie illusie dat hij dit niet weer gaat doen. Het afschaffen van
DRS zou daar geen enkel invloed op hebben, denken Lando Norris en
Alexander Albon. Zij vinden dan ook dat de DRS-zones gewoon moeten
blijven. "De concurrentie komt dichter en dichter bij elkaar en
daardoor is het steeds moelijker om in te halen. Je kunt Red Bull
of Max Verstappen niet als voorbeeld gebruiken. Zelfs als ze als
laatste starten, komen ze toch wel naar voren toe. Of er nu DRS is
of niet", zegt Norris tegen onder meer RacingNews365 . "Racen met
DRS voor de rest van het veld, in het midden en verder naar
achteren, is goed en spannend. Inhalen wordt steeds lastiger omdat
de wagens technischer worden. Als je vorig jaar met dit jaar
vergelijkt is het racen al moeilijker geworden, gewoon omdat de
wagens evolueren. Dus ja, we hebben DRS nodig. Anders wil helemaal
niemand meer naar de tv kijken." Albon is het met Norris eens. "Max
Verstappen haalt in omdat hij naar achteren is gezet. Maar
eigenlijk hoeft hij helemaal niet in te halen omdat hij toch al
vooraan hoort te staan. De rest van het veld komt dichter en
dichter bij elkaar. We moeten er daarom juist aan denken om de
DRS-zones zelfs groter te maken om inhalen weer te promoten. Nu is
het erg moeilijk om iemand in te halen. Het wordt lastiger en
lastiger."
P14 moest starten. Al vrij snel had hij zich door het veld naar
voren gereden om de leiding in de wedstrijd weer stevig in handen
te nemen. Vandaag zal hij vanaf P6 starten en maakt niemand zich de
illsie illusie dat hij dit niet weer gaat doen. Het afschaffen van
DRS zou daar geen enkel invloed op hebben, denken Lando Norris en
Alexander Albon. Zij vinden dan ook dat de DRS-zones gewoon moeten
blijven. "De concurrentie komt dichter en dichter bij elkaar en
daardoor is het steeds moelijker om in te halen. Je kunt Red Bull
of Max Verstappen niet als voorbeeld gebruiken. Zelfs als ze als
laatste starten, komen ze toch wel naar voren toe. Of er nu DRS is
of niet", zegt Norris tegen onder meer RacingNews365 . "Racen met
DRS voor de rest van het veld, in het midden en verder naar
achteren, is goed en spannend. Inhalen wordt steeds lastiger omdat
de wagens technischer worden. Als je vorig jaar met dit jaar
vergelijkt is het racen al moeilijker geworden, gewoon omdat de
wagens evolueren. Dus ja, we hebben DRS nodig. Anders wil helemaal
niemand meer naar de tv kijken." Albon is het met Norris eens. "Max
Verstappen haalt in omdat hij naar achteren is gezet. Maar
eigenlijk hoeft hij helemaal niet in te halen omdat hij toch al
vooraan hoort te staan. De rest van het veld komt dichter en
dichter bij elkaar. We moeten er daarom juist aan denken om de
DRS-zones zelfs groter te maken om inhalen weer te promoten. Nu is
het erg moeilijk om iemand in te halen. Het wordt lastiger en
lastiger."