Gasly vreest voor de concurrent: "Ga ik waarschijnlijk nachtmerries van krijgen"
Pierre Gasly startte de Grand Prix van België op zondag vanaf de
twaalfde plek en wist na de start een aantal posities goed te
maken, maar had moeite met de geplande éénstopstrategie vanwege
veel bandendegradatie. Niet veel later kwam hij vast te zitten
achter de Williams-bolide van Alexander Albon en de FW45 staat
bekend om de snelheid op de rechte stukken. De Fransman had dit
weekend geen slechte auto, de bolide was alleen niet snel genoeg op
de rechte stukken. "We hebben dit weekend alles ingezet op onze
topsnelheid, we hebben weinig downforce gebruikt en dat was het
hele weekend sterk, maar ik weet niet waarom ik zo langzaam was op
de rechte stukken", legt hij na de race uit aan de media, waaronder
RacingNews365. Hij zag ze om zijn oren voorbij vliegen Gasly's race
werd bemoeilijkt doordat hij tijdens de eerste ronde vast kwam te
zitten achter Oscar Piastri, die contact had met Carlos Sainz in de
eerste bocht. "Ik had een hele goede start, maakte twee posities
goed en ik zat aan de binnenkant van de lijn, waarvan ik dacht dat
het geweldig zou zijn. Totdat ik Oscar 150 km/uur langzamer zag
rijden dan de rest, en ik er gewoon achter zat. Dus ik trapte op de
rem en wachtte op een gat zodat ik hem kon passeren, maar het was
gewoon een trein die voorbij kwam, best pijnlijk om te zien, zo één
voor één. Alle jongens die me passeerden vanaf ik denk de negende
of de tiende plaats, en ik eindigde als zeventiende, dus niet de
start waar we op gehoopt hadden." De Alpine-coureur wist
uiteindelijk Albon te passeren, maar kwam bij de finishvlag 2,8
seconden te kort op voormalig teamgenoot Yuki Tsunoda voor de
tiende positie. "Ik verloor wat tijd in de pitstop waardoor de
positie verloren ging aan Alex", gaat de Fransman verder. In ieder
geval hoefde hij niet meer achter de Williams-coureur aan te
rijden: "Ik ga waarschijnlijk nachtmerries krijgen van die
Williams-achtervleugel, want deze jongens lijken wel van een andere
categorie op de rechte stukken."
twaalfde plek en wist na de start een aantal posities goed te
maken, maar had moeite met de geplande éénstopstrategie vanwege
veel bandendegradatie. Niet veel later kwam hij vast te zitten
achter de Williams-bolide van Alexander Albon en de FW45 staat
bekend om de snelheid op de rechte stukken. De Fransman had dit
weekend geen slechte auto, de bolide was alleen niet snel genoeg op
de rechte stukken. "We hebben dit weekend alles ingezet op onze
topsnelheid, we hebben weinig downforce gebruikt en dat was het
hele weekend sterk, maar ik weet niet waarom ik zo langzaam was op
de rechte stukken", legt hij na de race uit aan de media, waaronder
RacingNews365. Hij zag ze om zijn oren voorbij vliegen Gasly's race
werd bemoeilijkt doordat hij tijdens de eerste ronde vast kwam te
zitten achter Oscar Piastri, die contact had met Carlos Sainz in de
eerste bocht. "Ik had een hele goede start, maakte twee posities
goed en ik zat aan de binnenkant van de lijn, waarvan ik dacht dat
het geweldig zou zijn. Totdat ik Oscar 150 km/uur langzamer zag
rijden dan de rest, en ik er gewoon achter zat. Dus ik trapte op de
rem en wachtte op een gat zodat ik hem kon passeren, maar het was
gewoon een trein die voorbij kwam, best pijnlijk om te zien, zo één
voor één. Alle jongens die me passeerden vanaf ik denk de negende
of de tiende plaats, en ik eindigde als zeventiende, dus niet de
start waar we op gehoopt hadden." De Alpine-coureur wist
uiteindelijk Albon te passeren, maar kwam bij de finishvlag 2,8
seconden te kort op voormalig teamgenoot Yuki Tsunoda voor de
tiende positie. "Ik verloor wat tijd in de pitstop waardoor de
positie verloren ging aan Alex", gaat de Fransman verder. In ieder
geval hoefde hij niet meer achter de Williams-coureur aan te
rijden: "Ik ga waarschijnlijk nachtmerries krijgen van die
Williams-achtervleugel, want deze jongens lijken wel van een andere
categorie op de rechte stukken."