Pirelli geef toe: "Onze regenband is momenteel nutteloos"
De full wets werden weliswaar gebruikt in de Grand Prix van België,
maar alleen omdat dit verplicht was met de start achter de safety
car. Een rollende start in de regen betekent dat de Formule
1-rijders automatisch de blauwe banden gebruiken, maar al na de
verplichte ronden achter de SC werden ze verwisseld voor de
intermediates. Wat hebben ze eigenlijk nog aan de full wets? Niet
zo veel, zo moet Pirelli zelf ook toegeven. "We moeten hierbij wel
twee problemen uit elkaar halen: de performance in de regen en het
zicht van de coureurs", zo begint bandenchef Mario Isola tegenover
onder meer RacingNews365. "Toen we de banden ontwikkelden, zagen we
veel meer performance dan de oudere regenbanden. Het was niet
genoeg, maar we hadden een stap gemaakt. Het opwarmen van de banden
was geen probleem en alle teams hebben ingestemd met de nieuwe
banden, maar de performance is niet genoeg in de cross over naar de
intermediates." De spray blijft ondertussen een probleem en in de
natte omstandigheden kiezen alle coureurs voor de inters. "Als de
full wets alleen gebruikt worden achter de safety car, dan kan ik
de coureurs alleen maar gelijk geven dat, op dit moment, de full
wets een nutteloze band is. We moeten gaan bepalen wat we hiervoor
in de toekomst gaan doen", aldus Isola.
maar alleen omdat dit verplicht was met de start achter de safety
car. Een rollende start in de regen betekent dat de Formule
1-rijders automatisch de blauwe banden gebruiken, maar al na de
verplichte ronden achter de SC werden ze verwisseld voor de
intermediates. Wat hebben ze eigenlijk nog aan de full wets? Niet
zo veel, zo moet Pirelli zelf ook toegeven. "We moeten hierbij wel
twee problemen uit elkaar halen: de performance in de regen en het
zicht van de coureurs", zo begint bandenchef Mario Isola tegenover
onder meer RacingNews365. "Toen we de banden ontwikkelden, zagen we
veel meer performance dan de oudere regenbanden. Het was niet
genoeg, maar we hadden een stap gemaakt. Het opwarmen van de banden
was geen probleem en alle teams hebben ingestemd met de nieuwe
banden, maar de performance is niet genoeg in de cross over naar de
intermediates." De spray blijft ondertussen een probleem en in de
natte omstandigheden kiezen alle coureurs voor de inters. "Als de
full wets alleen gebruikt worden achter de safety car, dan kan ik
de coureurs alleen maar gelijk geven dat, op dit moment, de full
wets een nutteloze band is. We moeten gaan bepalen wat we hiervoor
in de toekomst gaan doen", aldus Isola.