'Wereldberoemd merk op poleposition om AlphaTauri te vervangen'

Red Bull liet eerder weten geen interesse te hebben in een verkoop
van het zusterteam AlphaTauri. Zo hebben RacingNews365 en
Formula.hu begrepen dat zelfs een aanbod van circa 1 miljard dollar
werd afgewezen door de Oostenrijkse energiedrankjesproducent.
Duidelijk werd wel dat Red Bull interesse heeft om een nieuwe
sponsor te vinden, om het kledingmerk van het bedrijf, AlphaTauri
te vervangen. Red Bull lijkt erin geslaagd te zijn om een nieuwe
sponsor te vinden voor het tweede team dat men in handen heeft.
RacingNews365 en Formula.hu hebben van meerdere bronnen begrepen
dat Hugo Boss de hoofd- en titelsponsor wil worden van het huidige
AlphaTauri F1-team. Het welbekende kledingmerk Hugo Boss heeft de
afgelopen jaren enorme stappen gemaakt onder toezicht van de
ervaren CEO Daniel Grieder. De Zwitser trad in juni 2021 officieel
in dienst als CEO van Hugo Boss, nadat hij eerder CEO was van onder
andere Tommy Hilfiger tussen 2014 en 2020. Daar werkte Grieder
bijvoorbeeld samen met het F1-team van Mercedes en zevenvoudig
wereldkampioen Lewis Hamilton. Bij zijn aanstelling in 2021 liet
Grieder weten dat hij in 2025 een omzet van 4 miljard dollar per
jaar wil behalen met Hugo Boss. De groei van het bedrijf loopt
echter zo goed, dat men dit jaar al uit lijkt te komen op een omzet
van circa 4 miljard dollar. Twee jaar eerder dan gepland. Daarom
stelde de ambitieuze Grieder zijn doel voor 2025 bij naar een omzet
van maar liefst 5 miljard dollar per jaar. Het doel heeft Grieder
mede bereikt door het marketingbudget de afgelopen jaren te
verhogen en juist met dat verhoogde marketingbudget lijkt Hugo Boss
een mogelijkheid te hebben gecreëerd om een volgende stap te maken.
Dat lijkt op dit moment in te houden dat men de nieuwe hoofdsponsor
wil worden van het Formule 1-team waar op dit moment Yuki Tsunoda
en Daniel Ricciardo voor rijden. Hugo Boss is nu nog sponsor van
Aston Martin. Het artikel gaat onder de foto verder .
Toekomstplannen Grieder & Hugo Boss Juist de samenwerking met
Lewis Hamilton, toen Grieder CEO was van Tommy Hilfiger, zorgde
ervoor dat het merk weer in contact kwam met de jongere generatie.
Toen hij werd aangesteld bij Hugo Boss gaf Grieder aan niet
dezelfde weg in te zullen slaan als in zijn periode bij Tommy
Hilfiger, maar wel benadrukte hij met Hugo Boss in de sportwereld
aanwezig te willen zijn. Ook wil men bij Hugo Boss er zowel voor
mannen als vrouwen zijn en dat sluit aan bij de visie van de
huidige F1-wereld. Dankzij Netflix is de interesse van vrouwen in
de koningsklasse enorm toegenomen. Daarnaast wil Hugo Boss inzetten
op duurzaamheid en ook dat sluit perfect aan bij de missie die de
Formule 1 en de teams voor ogen hebben. Zo denkt Grieder dat in de
toekomst kleren voor de Amerikaanse markt veel vaker gemaakt zullen
worden in Amerika, kleren voor de Europese markt vaker in Europa,
enzovoort. Een duidelijke, duurzame koers die perfect aansluit bij
de strategie van de Formule 1. De in Amerika geboren Grieder lijkt
vooral een recht door zee zakenman te zijn, want al tijdens zijn
eerste jaar als CEO van Boss gaf hij aan meer kledingmerken te
willen kopen om zodoende het portfolio van Hugo Boss uit te breiden
. Daarom lijkt het voor zowel Red Bull als Hugo Boss een ideaal
moment te zijn om het nog jonge en opkomende kledingmerk AlphaTauri
toe te voegen aan de lange lijst met merken. Mocht Hugo Boss er in
slagen om het merk AlphaTauri over te kopen en sponsor te worden
van het F1-team, zal de naam van het team veranderen, zoals eerder
al werd gecommuniceerd door Helmut Marko. Op dit moment is er
echter nog geen duidelijkheid over welke naam het team zal gaan
dragen. Dit komt mede door de verschillende marketingstrategieën
die Hugo Boss op dit moment heeft. Zo zou men ervoor kunnen kiezen
alleen de merknaam Hugo te gebruiken, alleen de merknaam Boss of
juist één van de andere brandingnamen die men gebruikt, zoals Boss
Orange. Orlen nog altijd in de running Het Duitse kledingmerk is
door de zustersite van RacingNews365, Formula.hu gevraagd naar een
reactie, en heeft aangegeven nog altijd trots partner te zijn van
Aston Martin. Op vragen wat betreft een mogelijke overname van
AlphaTauri of sponsoring van het F1-team AlphaTauri wil men geen
antwoord geven. Daar waar er een sponsor op poleposition staat,
staat er logischerwijs ook een sponsor op de tweede plek. In dit
geval lijkt dat het Poolse Orlen te zijn. Orlen zou ook interesse
tonen in het hoofd- en titelsponsorschap. De oliemaatschappij, die
deels in handen is van het Saoedische Aramco, zou ook met Red Bull
in gesprek zijn om de titelsponsor te worden van het 'tweede' team.
De rode accenten van Orlen zijn dit seizoen al duidelijk terug te
zien op de AlphaTauri-bolide van Tsunoda en Ricciardo. De
verwachting is dat in september duidelijk zal worden welke keuze
Red Bull heeft gemaakt wat betreft de titelsponsor. Een derde optie
zou kunnen zijn dat zowel Hugo Boss als Orlen het team zullen
sponsoren. Het lijkt er echter wel op dat Hugo Boss vol inzet op de
optie om titelsponsor te worden en dat Orlen daardoor dezelfde rol
blijft vervullen als het op dit moment doet bij het team. In dat
geval zouden beiden merken dus zichtbaar zijn op de bolide, maar
zal een merk uit de Hugo Boss Group de naamgever worden van het
team. Bronnen geven aan dat Red Bull op dit moment niet in gesprek
is met een andere partij, maar dit kan zeker niet worden
uitgesloten. Het ligt echter wel voor de hand dat men zo snel
mogelijk duidelijkheid wil hebben wat betreft de titelsponsor,
aangezien het 2024-seizoen niet heel ver weg meer is.

Top Headlines

Oudere Top Headlines