F1-teams werken aan ontrafelen Red Bull-geheim
Het voordeel op de lange rechte stukken is duidelijk zichtbaar bij
Red Bull. Zodra de DRS openklapt en de RB19 hoge snelheid bereikt,
vliegt de wagen voorbij aan de concurrenten. Als ze er al achter
stonden, want vaak begint Max Verstappen toch al vanaf de voorste
startplaats. Teamgenoot Sergio Perez laat echter zien dat inhalen
geen enkel probleem is met de Red Bull-wagen. Ook op
Spa-Francorchamps liet het Oostenrijkse team zien hoe haar wagen
vliegt op het rechte stuk. De RB19 bereikte een topsnelheid van
ruim 340 kilometer per uur, de hoogste snelheid gemeten in de race.
Concurrenten kijken nauwlettend toe en proberen het geheim zelf ook
te achterhalen. "Ze zijn al een tijdje bezig geweest met dit
concept", weet McLaren-teambaas Andrea Stella, pratend met onder
andere RacingNews365. De beam wing en de DRS-vleugel werken zeer
goed samen, zo legde onze technisch specialist Paolo Filisetti
onlangs uitgebreid uit . Stella is onder de indruk van het Red
Bull-concept: "Ik denk dat ze een voordeel hebben omdat ze al heel
veel ervaring hebben met dit soort configuraties. Dat is de laatste
tijd wel gebleken." "Wij en, ten minste dat denk ik, alle andere
teams zijn druk bezig met het kijken naar hoe we ook deze kant op
kunnen ontwikkelen", aldus de McLaren-chef.
Red Bull. Zodra de DRS openklapt en de RB19 hoge snelheid bereikt,
vliegt de wagen voorbij aan de concurrenten. Als ze er al achter
stonden, want vaak begint Max Verstappen toch al vanaf de voorste
startplaats. Teamgenoot Sergio Perez laat echter zien dat inhalen
geen enkel probleem is met de Red Bull-wagen. Ook op
Spa-Francorchamps liet het Oostenrijkse team zien hoe haar wagen
vliegt op het rechte stuk. De RB19 bereikte een topsnelheid van
ruim 340 kilometer per uur, de hoogste snelheid gemeten in de race.
Concurrenten kijken nauwlettend toe en proberen het geheim zelf ook
te achterhalen. "Ze zijn al een tijdje bezig geweest met dit
concept", weet McLaren-teambaas Andrea Stella, pratend met onder
andere RacingNews365. De beam wing en de DRS-vleugel werken zeer
goed samen, zo legde onze technisch specialist Paolo Filisetti
onlangs uitgebreid uit . Stella is onder de indruk van het Red
Bull-concept: "Ik denk dat ze een voordeel hebben omdat ze al heel
veel ervaring hebben met dit soort configuraties. Dat is de laatste
tijd wel gebleken." "Wij en, ten minste dat denk ik, alle andere
teams zijn druk bezig met het kijken naar hoe we ook deze kant op
kunnen ontwikkelen", aldus de McLaren-chef.