Red Bull-concurrentie kan tijdens deze races misschien toeslaan
In de Formule 1 zijn er genoeg variabelen waardoor een race
onverwachts gewonnen of verloren kan worden, maar in de zomerstop
maken de concurrenten van Red Bull pijnlijk de balans op. Max
Verstappen en Sergio Perez wonnen samen alle races en Red Bull kan
dit jaar nog geschiedenis schrijven door alle races te winnen. Zo
ver is het echter nog lang niet. Op papier krijgen de concurrenten
nog tien races de kans de Oostenrijkse renstal te verslaan. Bij een
aantal circuits hebben ze misschien net wat meer kans... Singapore
De gouden kans voor de Red Bull-concurrenten komt waarschijnlijk
voorbij op het Marina Bay Street Circuit in Singapore. Het circuit
kent erg veel langzame en krappe bochten, precies waar de RB19 op
zijn 'zwakst' (lees: minst sterkst) is. Althans, dat zegt het team
van Verstappen en Perez zelf. Feit is sowieso dat ze minder
voordeel kunnen halen uit de extreem hoge topsnelheid, want zó lang
zijn de rechte stukken in Singapore niet. Een tegenargument kan
zijn dat Verstappen in Monaco ook 'gewoon' won, maar even leek de
race daar ook al spannend te worden... Las Vegas Hoewel het
stratencircuit van Las Vegas een enorm lang recht stuk heeft en de
Red Bull RB19 hier keihard tot leven komt, is er grote onzekerheid
over het verloop van de Grand Prix in de gokhoofdstad van de
Verenigde Staten. Er is namelijk nog nooit geracet op dit nieuwe
circuit. Op papier zal het met het lange rechte stuk een Red
Bull-baan zijn, maar er kan nog van alles meespelen. Een team dat
sneller de sweet spot vindt, kan zomaar zegevieren. Safety Cars en
ongelukjes zullen ook op dit stratencircuit in een hoekje zitten.
Kan dat Red Bull aan het wankelen brengen? De sprintweekenden Tot
slot blijven er nog drie sprintrace-weekenden over, waarin Red Bull
slechts één training heeft om de bolide helemaal klaar te stomen
voor de concurrentiestrijd. Dat heeft de rest natuurlijk ook, maar
hoe meer het Oostenrijkse team de tijd krijgt om de auto klaar te
stomen voor de race, hoe makkelijker de zondag voor ze wordt. De
sprintraces in Qatar, de Verenigde Staten en Brazilië kunnen dus
een kans creëren voor de teams en maken de weekenden wat lastiger
en onvoorspelbaarder voor iedereen, dus ook voor Verstappen en
Perez. Daarbij moet wel gezegd worden dat de sprint- en hoofdrace
nu los staan van elkaar, dus een crash van Verstappen en/of Perez
in de sprint zal weinig effect hebben op het zondagresultaat. Zijn
er nog meer kansen? Mogelijk in Mexico, maar het circuit wat bekend
staat als 'Maxico' is eigenlijk altijd al top geweest voor de Bulls
. Vroeger profiteerde het team van de grote hoogte en de ijle lucht
van het circuit in Mexico-Stad, maar is dat nog steeds zo? Dat is
nog niet zeker. Andere circuits, zoals in Nederland, Italië, Japan
en Abu Dhabi zullen naar verwachting relatief makkelijker worden
voor Red Bull... Waar denk jij dat de concurrenten kunnen winnen?
Of gaat dat niet meer lukken? Laat het ons hieronder weten!
onverwachts gewonnen of verloren kan worden, maar in de zomerstop
maken de concurrenten van Red Bull pijnlijk de balans op. Max
Verstappen en Sergio Perez wonnen samen alle races en Red Bull kan
dit jaar nog geschiedenis schrijven door alle races te winnen. Zo
ver is het echter nog lang niet. Op papier krijgen de concurrenten
nog tien races de kans de Oostenrijkse renstal te verslaan. Bij een
aantal circuits hebben ze misschien net wat meer kans... Singapore
De gouden kans voor de Red Bull-concurrenten komt waarschijnlijk
voorbij op het Marina Bay Street Circuit in Singapore. Het circuit
kent erg veel langzame en krappe bochten, precies waar de RB19 op
zijn 'zwakst' (lees: minst sterkst) is. Althans, dat zegt het team
van Verstappen en Perez zelf. Feit is sowieso dat ze minder
voordeel kunnen halen uit de extreem hoge topsnelheid, want zó lang
zijn de rechte stukken in Singapore niet. Een tegenargument kan
zijn dat Verstappen in Monaco ook 'gewoon' won, maar even leek de
race daar ook al spannend te worden... Las Vegas Hoewel het
stratencircuit van Las Vegas een enorm lang recht stuk heeft en de
Red Bull RB19 hier keihard tot leven komt, is er grote onzekerheid
over het verloop van de Grand Prix in de gokhoofdstad van de
Verenigde Staten. Er is namelijk nog nooit geracet op dit nieuwe
circuit. Op papier zal het met het lange rechte stuk een Red
Bull-baan zijn, maar er kan nog van alles meespelen. Een team dat
sneller de sweet spot vindt, kan zomaar zegevieren. Safety Cars en
ongelukjes zullen ook op dit stratencircuit in een hoekje zitten.
Kan dat Red Bull aan het wankelen brengen? De sprintweekenden Tot
slot blijven er nog drie sprintrace-weekenden over, waarin Red Bull
slechts één training heeft om de bolide helemaal klaar te stomen
voor de concurrentiestrijd. Dat heeft de rest natuurlijk ook, maar
hoe meer het Oostenrijkse team de tijd krijgt om de auto klaar te
stomen voor de race, hoe makkelijker de zondag voor ze wordt. De
sprintraces in Qatar, de Verenigde Staten en Brazilië kunnen dus
een kans creëren voor de teams en maken de weekenden wat lastiger
en onvoorspelbaarder voor iedereen, dus ook voor Verstappen en
Perez. Daarbij moet wel gezegd worden dat de sprint- en hoofdrace
nu los staan van elkaar, dus een crash van Verstappen en/of Perez
in de sprint zal weinig effect hebben op het zondagresultaat. Zijn
er nog meer kansen? Mogelijk in Mexico, maar het circuit wat bekend
staat als 'Maxico' is eigenlijk altijd al top geweest voor de Bulls
. Vroeger profiteerde het team van de grote hoogte en de ijle lucht
van het circuit in Mexico-Stad, maar is dat nog steeds zo? Dat is
nog niet zeker. Andere circuits, zoals in Nederland, Italië, Japan
en Abu Dhabi zullen naar verwachting relatief makkelijker worden
voor Red Bull... Waar denk jij dat de concurrenten kunnen winnen?
Of gaat dat niet meer lukken? Laat het ons hieronder weten!