Verstappen leidt kampioenenbal in eerste vrije training Formule 1 GP Nederland
Er zijn vanaf de klok van 12:30 uur nog geen vijf minuten nodig om
beide Red Bulls bovenaan te hebben staan op het moment dat de
meeste coureurs nog voor harde banden kiezen. Het eerste team dat
zich ertussen weet te melden is Mercedes, eveneens op de harde
banden. Dat worden er wat meer naarmate we meer medium rubber op de
baan zien. Her en der zien we de nodige aero-rakes, wat betekent
dat sommige teams nog even rustig aan doen om maar zoveel mogelijke
aero-data te verzamelen. Wie Verstappen van P1 verdringt? Logan
Sargeant, jawel! De Amerikaan is echter de eerste op zachte banden,
dus we mogen gerust van een wat vertekend beeld spreken. Problemen
zijn er voor Lance Stroll. Hij blijft lang binnen en als hij
eenmaal de baan op gaat, wordt hij direct met problemen weer terug
naar binnen geroepen. Later zou blijken dat hij vanwege
motorproblemen niet meer in actie zou komen. En dan kampt hij ook
nog een met een infectie. Geen lekker begin van het weekend voor de
Canadees dus. Red Bull stelt orde op zaken als ook Sergio Perez en
Verstappen de zachte banden aanspreken. In het geval van Verstappen
duurt dat echter wat langer. Hij rijdt lang door op zijn eerste set
harde banden. Dat moment wordt nog langer uitgesteld als Nico
Hulkenberg in de Kumho bocht de controle over zijn Haas-bolide
verliest. De rode vlag wordt uitgehangen, maar met de schade valt
het reuze mee. Nadien gaat Verstappen dan wel met zachte banden
naar buiten. Het resultaat? Een gat van bijna een halve seconde
naar alles en iedereen onder aanvoering van teamgenoot Perez. In de
slotminuten zijn het Fernando Alonso en Lewis Hamilton die in dat
gat duiken, waardoor we drie verschillende teams op de eerste drie
plaatsen zien. Ferrari komt er scorebord-technisch niet aan te pas.
Charles Leclerc spreekt nimmer de zachte banden aan en hetzelfde
geldt voor vrijdagcoureur Robert Shwartzman.
beide Red Bulls bovenaan te hebben staan op het moment dat de
meeste coureurs nog voor harde banden kiezen. Het eerste team dat
zich ertussen weet te melden is Mercedes, eveneens op de harde
banden. Dat worden er wat meer naarmate we meer medium rubber op de
baan zien. Her en der zien we de nodige aero-rakes, wat betekent
dat sommige teams nog even rustig aan doen om maar zoveel mogelijke
aero-data te verzamelen. Wie Verstappen van P1 verdringt? Logan
Sargeant, jawel! De Amerikaan is echter de eerste op zachte banden,
dus we mogen gerust van een wat vertekend beeld spreken. Problemen
zijn er voor Lance Stroll. Hij blijft lang binnen en als hij
eenmaal de baan op gaat, wordt hij direct met problemen weer terug
naar binnen geroepen. Later zou blijken dat hij vanwege
motorproblemen niet meer in actie zou komen. En dan kampt hij ook
nog een met een infectie. Geen lekker begin van het weekend voor de
Canadees dus. Red Bull stelt orde op zaken als ook Sergio Perez en
Verstappen de zachte banden aanspreken. In het geval van Verstappen
duurt dat echter wat langer. Hij rijdt lang door op zijn eerste set
harde banden. Dat moment wordt nog langer uitgesteld als Nico
Hulkenberg in de Kumho bocht de controle over zijn Haas-bolide
verliest. De rode vlag wordt uitgehangen, maar met de schade valt
het reuze mee. Nadien gaat Verstappen dan wel met zachte banden
naar buiten. Het resultaat? Een gat van bijna een halve seconde
naar alles en iedereen onder aanvoering van teamgenoot Perez. In de
slotminuten zijn het Fernando Alonso en Lewis Hamilton die in dat
gat duiken, waardoor we drie verschillende teams op de eerste drie
plaatsen zien. Ferrari komt er scorebord-technisch niet aan te pas.
Charles Leclerc spreekt nimmer de zachte banden aan en hetzelfde
geldt voor vrijdagcoureur Robert Shwartzman.