Red Bull onthult verdere strijdplan voor 2023 en 2024

Dertien races en dertien overwinningen voor Red Bull. De vraag is
eigenlijk niet meer of, maar wanneer het Oostenrijkse Formule
1-team kampioen wordt. En Max Verstappen ook met een voorsprong van
138 punten op teamgenoot Sergio Perez. Er wordt in de luxepositie
van Red Bull al gekeken naar de bolide van volgend jaar. Logisch
ook: een voorsprong in 2024 is geen overbodige luxe. Toch is Red
Bull nog altijd bezig met het doorontwikkelen van de huidige
bolide, de RB19. "Het werk voor de auto van 2024 is al ver
onderweg, want we bevinden ons in een luxepositie", zegt
hoofdengineer Paul Monaghan van het topteam tegenover de media,
waaronder RacingNews365, in Zandvoort. "Een evolutie van de huidige
wagen is een logische stap. Toch zijn er nog een aantal dingen die
we willen veranderen aan de auto van dit jaar en dat gaat nog
gewoon door. We moeten niet vergeten dat we alle lessen die we dit
jaar leren, kunnen gebruiken voor de auto van volgend jaar." Minder
updates Monaghan legt hierbij wel uit dat er aan het einde van het
seizoen fors minder updates zullen komen. Dit heeft te maken met
een reeks aan races ver weg van de thuisbasis in Milton Keynes,
Groot-Brittannië. "Als we naar de fly away races gaan, dan gaan we
de focus echt helemaal verleggen op de auto van 2024." "Op een
bepaald moment zullen we dan ook het personeel dat verantwoordelijk
is voor de auto van dit jaar naar het project van 2024 sturen. Dat
is de situatie bij ons op dit moment", aldus de hoofdengineer van
Verstappen en Perez. Het Formule 1-seizoen eindigt met races ver
weg 'van huis', zoals Brazilië, Las Vegas en Abu Dhabi. Vandaar dat
het meenemen van updates logistiek gezien moeilijker en vooral
duurder is. Bovendien is een update aan het einde van het seizoen
hoogstwaarschijnlijk onnodig voor Red Bull: tegen die tijd hebben
ze naar verwachting de titel al binnen.

Top Headlines

Oudere Top Headlines