Formule 2 krijgt bijzondere upgrade: nieuwe auto's vanaf 2024
De opstapklasse naar de Formule 1 reed al sinds 2018 met het door
Dallara ontworpen chassis, dat door alle Formule 2-teams gebruikt
wordt. De bolides zijn gelijkwaardig, al mag er door de teams qua
afstelling wel vrijer wat aangepast worden. 2023 zal het laatste
seizoen zijn waarin het 2018-chassis gebruikt zal worden door de
F2. Het Italiaanse Dallara blijft in ieder geval tot en met 2026 de
leverancier van de F2-chassis', met een optie om tot 2029 ook de
auto's te gaan leveren. De nieuwe bolide, hieronder te zien op de
foto's, zal in 2024, 2025 en 2026 worden gebruikt. De filosofie
achter de nieuwe bolide is om deze zoveel mogelijk op een F1-bolide
te laten lijken, qua veiligheid, zicht, systemen, performance,
duurzaamheid en toegankelijkheid, maar wel met een minder groot
prijskaartje. De auto's zullen rijden met 55% duurzame brandstof.
Vanaf 2027 zal dat 100% zijn. De lengte van de wagen is 5284mm, de
breedte 1900mm en de hoogte 1097mm. De wielbasis is 3135 mm. De
nieuwe neus, voorvleugel en achtervleugel zijn ontworpen met het
doel om het 'wiel-aan-wielracen te stimuleren'. Achterin de bolide
ligt een 3.4 liter turbocharged V6-motor van Mecachrome, met 620 pk
schoon aan de haak. Verder zien we ook een nieuw stuur, met nieuwe
knoppen en een nieuw display. Check hieronder de studiofoto's
Dallara ontworpen chassis, dat door alle Formule 2-teams gebruikt
wordt. De bolides zijn gelijkwaardig, al mag er door de teams qua
afstelling wel vrijer wat aangepast worden. 2023 zal het laatste
seizoen zijn waarin het 2018-chassis gebruikt zal worden door de
F2. Het Italiaanse Dallara blijft in ieder geval tot en met 2026 de
leverancier van de F2-chassis', met een optie om tot 2029 ook de
auto's te gaan leveren. De nieuwe bolide, hieronder te zien op de
foto's, zal in 2024, 2025 en 2026 worden gebruikt. De filosofie
achter de nieuwe bolide is om deze zoveel mogelijk op een F1-bolide
te laten lijken, qua veiligheid, zicht, systemen, performance,
duurzaamheid en toegankelijkheid, maar wel met een minder groot
prijskaartje. De auto's zullen rijden met 55% duurzame brandstof.
Vanaf 2027 zal dat 100% zijn. De lengte van de wagen is 5284mm, de
breedte 1900mm en de hoogte 1097mm. De wielbasis is 3135 mm. De
nieuwe neus, voorvleugel en achtervleugel zijn ontworpen met het
doel om het 'wiel-aan-wielracen te stimuleren'. Achterin de bolide
ligt een 3.4 liter turbocharged V6-motor van Mecachrome, met 620 pk
schoon aan de haak. Verder zien we ook een nieuw stuur, met nieuwe
knoppen en een nieuw display. Check hieronder de studiofoto's