Perez baalt van Red Bull-problemen: "Anders voor de zege gestreden"
Ondanks dat Sergio Perez naar zijn maximaal haalbare positie in de
Grand Prix van Italië is gereden, en daarbij beide Ferrari achter
zich liet, is hij toch ontevreden na het raceweekend in Monza. Op
de zaterdag had de Mexicaan namelijk was problemen met de auto: "We
hadden een vreselijke zaterdag vanwege de problemen die we in VT1
hadden met de auto, waardoor we echt terugvielen in de
kwalificatie." Hij kwam tijdens de derde vrije training niet verder
dan de tiende plek. Tijdens de kwalificatie ging het iets beter en
reed hij de vijfde tijd, maar in de snelste auto van het veld
betekent een vijfde startpositie voor de race op zondag niet heel
veel goeds. "Dat maakte echt mijn race" De Red Bull-coureur moest
op zondag dan ook flink aan het werk. Zelf had hij ook het gevoel
dat hij de hele race in gevecht was met de andere coureurs. "De
hele race door was het eigenlijk een gevecht. Eerst moest ik langs
George Russell komen, wat niet erg makkelijk was. Ik moest een paar
keer de vluchtstrook nemen richting bocht twee. Toen ik er eenmaal
in slaagde om hem te passeren, zei het team dat ik naar binnen
moest, maar tegelijkertijd ging Carlos Sainz ook naar binnen, dus
ik besloot om buiten te blijven. Dit met de gedachte om (de stint)
te verlengen en een beetje meer bandendelta op te bouwen, maar toen
liepen we weer het risico dat George Russell een undercut zou maken
en vervolgens kwamen we achter de Ferrari's terecht", laat hij na
afloop van de race aan onder andere RacingNews365 weten. Vervolgens
moest Perez aan de slag om beide Ferrari's in te kunnen halen. Dit
was nogal een uitdaging aangezien Charles Leclerc DRS had van zijn
teamgenoot Carlos voor hem: "Toen Leclerc eenmaal de DRS van Carlos
Sainz had, was het heel moeilijk om hem onder druk te zetten." Pas
toen de Monegask buiten de seconde van Sainz reed, kon Perez een
poging wagen: "Na 10, 11 rondes verloor hij DRS en dat maakte echt
mijn race. Toen kon ik passeren, maar had ik wel wat contact, ik
denk in bocht vier want ik had geen ruimte. Gelukkig was er voor
niemand schade. En toen later ook nog met Carlos. Het was weer een
heel krap gevecht, maar dat was de verwachten voor die posities",
aldus de Mexicaan. Toch was de Grand Prix van Italië niet alleen
maar negatief. "Maar we hebben zeker veel vooruitgang geboekt en
dat is positief. Ik denk dat we goede richtingen hebben gekozen en
ook wat werk aan de suspension hebben gedaan. En nu voel ik me een
stuk comfortabeler." De fout lag volgens de Red Bull-coureur al bij
de zaterdag: "Ik denk dus dat we een betere startpositie hadden
kunnen hebben, wat ons zeker ook een stuk dichter bij de strijd om
de overwinning zou hebben gebracht."
Grand Prix van Italië is gereden, en daarbij beide Ferrari achter
zich liet, is hij toch ontevreden na het raceweekend in Monza. Op
de zaterdag had de Mexicaan namelijk was problemen met de auto: "We
hadden een vreselijke zaterdag vanwege de problemen die we in VT1
hadden met de auto, waardoor we echt terugvielen in de
kwalificatie." Hij kwam tijdens de derde vrije training niet verder
dan de tiende plek. Tijdens de kwalificatie ging het iets beter en
reed hij de vijfde tijd, maar in de snelste auto van het veld
betekent een vijfde startpositie voor de race op zondag niet heel
veel goeds. "Dat maakte echt mijn race" De Red Bull-coureur moest
op zondag dan ook flink aan het werk. Zelf had hij ook het gevoel
dat hij de hele race in gevecht was met de andere coureurs. "De
hele race door was het eigenlijk een gevecht. Eerst moest ik langs
George Russell komen, wat niet erg makkelijk was. Ik moest een paar
keer de vluchtstrook nemen richting bocht twee. Toen ik er eenmaal
in slaagde om hem te passeren, zei het team dat ik naar binnen
moest, maar tegelijkertijd ging Carlos Sainz ook naar binnen, dus
ik besloot om buiten te blijven. Dit met de gedachte om (de stint)
te verlengen en een beetje meer bandendelta op te bouwen, maar toen
liepen we weer het risico dat George Russell een undercut zou maken
en vervolgens kwamen we achter de Ferrari's terecht", laat hij na
afloop van de race aan onder andere RacingNews365 weten. Vervolgens
moest Perez aan de slag om beide Ferrari's in te kunnen halen. Dit
was nogal een uitdaging aangezien Charles Leclerc DRS had van zijn
teamgenoot Carlos voor hem: "Toen Leclerc eenmaal de DRS van Carlos
Sainz had, was het heel moeilijk om hem onder druk te zetten." Pas
toen de Monegask buiten de seconde van Sainz reed, kon Perez een
poging wagen: "Na 10, 11 rondes verloor hij DRS en dat maakte echt
mijn race. Toen kon ik passeren, maar had ik wel wat contact, ik
denk in bocht vier want ik had geen ruimte. Gelukkig was er voor
niemand schade. En toen later ook nog met Carlos. Het was weer een
heel krap gevecht, maar dat was de verwachten voor die posities",
aldus de Mexicaan. Toch was de Grand Prix van Italië niet alleen
maar negatief. "Maar we hebben zeker veel vooruitgang geboekt en
dat is positief. Ik denk dat we goede richtingen hebben gekozen en
ook wat werk aan de suspension hebben gedaan. En nu voel ik me een
stuk comfortabeler." De fout lag volgens de Red Bull-coureur al bij
de zaterdag: "Ik denk dus dat we een betere startpositie hadden
kunnen hebben, wat ons zeker ook een stuk dichter bij de strijd om
de overwinning zou hebben gebracht."