Britse media teleurgesteld: "Dat is dan weer jammer van Wolff en Hamilton"
Voormalig coureur en columnist Martin Brundle vindt de reacties uit
kamp Mercedes erg jammer. In de Formule 1 Grand Prix van Italië
werden George Russell en Lewis Hamilton respectievelijk vijfde en
zesde, wat zorgde voor prima punten, maar de reacties na de race
waren deprimerend. Tuurlijk, ze waren blij met wat punten, maar
vechten voor het kampioenschap? Dat zit er nog niet in en dat wordt
vaak genoeg benadrukt. Brundle vindt de reacties jammer. "Ik was
een beetje verrast en teleurgesteld dat Lewis Hamilton en Toto
Wolff hun prestaties bagatelliseerden, dit nadat ze tussen 2014 en
2020 hebben gedomineerd", zegt hij bij Sky Sports . Lof voor Sainz
Brundle is niet negatief over iedereen. Zo looft hij Carlos Sainz,
die kort de strijd aan kon gaan met de uiteindelijke racewinnaar
Max Verstappen. "Carlos was ongetwijfeld de ster van de Grand Prix
van Italië. Het was al vroeg duidelijk dat Ferrari zich echt had
gefocust op Monza met hun aerodynamische pakket en nieuwe motoren."
"Deze race was belangrijk en Sainz was vanaf het begin in vorm. Hij
dreigde degene te zijn die Verstappen de poleposition zou ontnemen
en toen de druk erop stond, leverde hij die ook." De meeste mensen
in de paddock dachten dat Red Bull de snellere raceauto zou hebben
en beter voor zijn banden zou zorgen tijdens de langere racestints,
en dat gold ook voor Ferrari. Hun coureurs Sainz en Leclerc wisten
dat ze alles moesten geven wat ze hadden, en dat deden ze zeker.
Ferrari en hun fans houden van een agressieve, gepassioneerde
coureur die nooit opgeeft en hebben veel voormalige helden zoals
Gilles Villeneuve als voorbeeld." "Sainz' verdedigingsacties tegen
Verstappen en later Sergio Perez nn zijn eigen teamgenoot Charles
Leclerc waren briljant, zij het net op de grens. Hij positioneerde
zijn auto perfect en verzette zich agressief tegen bewegingen aan
de buitenkant, vooral in de eerste bocht. Soms waren zijn
verdedigende bewegingen een beetje laat, hij ging af en toe te ver
met de regels voor meer dan één beweging en ook met de noodzaak om
ruimte te laten aan de buitenkant van een bocht, maar het was
geweldig om naar te kijken en de FIA stewards verdienen alle lof
voor het toestaan van hard racen", aldus Brundle.
kamp Mercedes erg jammer. In de Formule 1 Grand Prix van Italië
werden George Russell en Lewis Hamilton respectievelijk vijfde en
zesde, wat zorgde voor prima punten, maar de reacties na de race
waren deprimerend. Tuurlijk, ze waren blij met wat punten, maar
vechten voor het kampioenschap? Dat zit er nog niet in en dat wordt
vaak genoeg benadrukt. Brundle vindt de reacties jammer. "Ik was
een beetje verrast en teleurgesteld dat Lewis Hamilton en Toto
Wolff hun prestaties bagatelliseerden, dit nadat ze tussen 2014 en
2020 hebben gedomineerd", zegt hij bij Sky Sports . Lof voor Sainz
Brundle is niet negatief over iedereen. Zo looft hij Carlos Sainz,
die kort de strijd aan kon gaan met de uiteindelijke racewinnaar
Max Verstappen. "Carlos was ongetwijfeld de ster van de Grand Prix
van Italië. Het was al vroeg duidelijk dat Ferrari zich echt had
gefocust op Monza met hun aerodynamische pakket en nieuwe motoren."
"Deze race was belangrijk en Sainz was vanaf het begin in vorm. Hij
dreigde degene te zijn die Verstappen de poleposition zou ontnemen
en toen de druk erop stond, leverde hij die ook." De meeste mensen
in de paddock dachten dat Red Bull de snellere raceauto zou hebben
en beter voor zijn banden zou zorgen tijdens de langere racestints,
en dat gold ook voor Ferrari. Hun coureurs Sainz en Leclerc wisten
dat ze alles moesten geven wat ze hadden, en dat deden ze zeker.
Ferrari en hun fans houden van een agressieve, gepassioneerde
coureur die nooit opgeeft en hebben veel voormalige helden zoals
Gilles Villeneuve als voorbeeld." "Sainz' verdedigingsacties tegen
Verstappen en later Sergio Perez nn zijn eigen teamgenoot Charles
Leclerc waren briljant, zij het net op de grens. Hij positioneerde
zijn auto perfect en verzette zich agressief tegen bewegingen aan
de buitenkant, vooral in de eerste bocht. Soms waren zijn
verdedigende bewegingen een beetje laat, hij ging af en toe te ver
met de regels voor meer dan één beweging en ook met de noodzaak om
ruimte te laten aan de buitenkant van een bocht, maar het was
geweldig om naar te kijken en de FIA stewards verdienen alle lof
voor het toestaan van hard racen", aldus Brundle.