Ontevreden Verstappen weigert mening te herzien: "Dit verandert niets"
In de afgelopen races is er geëxperimenteerd met een nieuwe regel
in de reguliere kwalificaties. Los van de sprintrace-weekenden
geldt er nu tijdens aangewezen weekenden een nieuwe regel op de
normale kwali-sessies: in Q1 moeten de harde banden worden
gebruikt, in Q2 de mediums en in Q3 de softs. Max Verstappen was al
geen fan van de verplichte bandenkeuzes in de kwalificatie, maar na
opnieuw een weekend met het format te hebben gereden, benadrukt hij
nog maar eens dat het een nutteloze toevoeging is. "Voor mij is het
niet nodig", liet hij onlangs weten aan de media, waaronder
RacingNews365. "Dit verandert niets. De snelste auto's staan toch
wel vooraan en diezelfde snelste auto's gaan op de harde band
waarschijnlijk nog harder." "Misschien maakt dat het juist eerder
slechter voor de teams die wat verder naar achteren staan", zo
luidt het oordeel van de huidige WK-leider in de Formule 1.
Verdeeldheid bij Ferrari Aan de coureurs van Ferrari, Carlos Sainz
en Charles Leclerc, werd hetzelfde gevraagd. Sainz ziet er de lol
enigszins van in. "De trainingen doen misschien wat meer pijn omdat
je minder tijd hebt om data te verzamelen van de banden en we
misschien wat langer moeten wachten op actie, maar in de
kwalificatie zelf vind ik het leuk." "Je moet je snel aan kunnen
passen, de grip kunnen vinden en wat meer improviseren. De rest van
het weekend is het wel wat meer een opgave, maar in Q1, Q2 en Q3 is
het wel leuk", aldus Carlos. Teamgenoot Leclerc houdt het kort: "Ik
ben geen fan. Q1, Q2 en Q3 zijn prima, maar de trainingen zijn niet
fijn zo. Ik vind het niet leuk."
in de reguliere kwalificaties. Los van de sprintrace-weekenden
geldt er nu tijdens aangewezen weekenden een nieuwe regel op de
normale kwali-sessies: in Q1 moeten de harde banden worden
gebruikt, in Q2 de mediums en in Q3 de softs. Max Verstappen was al
geen fan van de verplichte bandenkeuzes in de kwalificatie, maar na
opnieuw een weekend met het format te hebben gereden, benadrukt hij
nog maar eens dat het een nutteloze toevoeging is. "Voor mij is het
niet nodig", liet hij onlangs weten aan de media, waaronder
RacingNews365. "Dit verandert niets. De snelste auto's staan toch
wel vooraan en diezelfde snelste auto's gaan op de harde band
waarschijnlijk nog harder." "Misschien maakt dat het juist eerder
slechter voor de teams die wat verder naar achteren staan", zo
luidt het oordeel van de huidige WK-leider in de Formule 1.
Verdeeldheid bij Ferrari Aan de coureurs van Ferrari, Carlos Sainz
en Charles Leclerc, werd hetzelfde gevraagd. Sainz ziet er de lol
enigszins van in. "De trainingen doen misschien wat meer pijn omdat
je minder tijd hebt om data te verzamelen van de banden en we
misschien wat langer moeten wachten op actie, maar in de
kwalificatie zelf vind ik het leuk." "Je moet je snel aan kunnen
passen, de grip kunnen vinden en wat meer improviseren. De rest van
het weekend is het wel wat meer een opgave, maar in Q1, Q2 en Q3 is
het wel leuk", aldus Carlos. Teamgenoot Leclerc houdt het kort: "Ik
ben geen fan. Q1, Q2 en Q3 zijn prima, maar de trainingen zijn niet
fijn zo. Ik vind het niet leuk."
