Leclerc overtuigd van toekomstig Ferrari-succes: "Volledig!"
Ondanks dat Charles Leclerc nog geen nieuw contract heeft getekend
bij Ferrari, maakt hij zich niet druk. De Monegask heeft nog tot
eind 2024 een contract, dus echt haast is er ook niet. Vertrouwen
heeft hij in ieder geval wel, vooral in de toekomstplannen van het
team onder leiding van Fred Vasseur. Maar er moet wel nog het één
en ander verbeterd worden... Met het oog op de toekomst is
natuurlijk het belangrijkste dat het gat met Red Bull in de races
gedicht moet worden. "Als we naar de gaten kijken tussen Red Bull
en Ferrari, vooral tijdens de race, dat is iets wat tijd nodig
heeft. Op elke front hebben we wat tijd nodig om terug te komen
naar dat niveau van prestaties", legt Leclerc uit aan onder andere
RacingNews365. "Het gaat om grote marges. En het gaat heel, heel
erg lastig worden om bij ze in de buurt te komen, voordat de nieuwe
reglementen ingaan (in 2026, red.)." Kleine verandering, grote
invloed "Normaal gesproken is het zo dat als je een team ziet
domineren, dat in zowel de kwalificatie als de race is, maar op een
of andere manier is Red Bull in de races nog veel dominanter dan in
de kwalificaties. De gaten zijn veel groter in de kwalificatie. Dat
is waarom we vooral aan ons racetempo werken." "Er is dus nog
steeds veel werk te verrichten. We brengen wat ontwikkelingen in de
aankomende races. Dat kan ons helpen een stap voorwaarts te
zetten." En je weet maar nooit: "Met deze auto kan je ook een
onverwachte verrassing hebben, aangezien hij zo gevoelig is. Een
kleine verandering kan een grote invloed hebben." Ondanks de
gevoelige SF23 steunt de Monegask het Ferrari-project onder leiding
van nieuwe teambaas Fred Vasseur voor de volle 100 procent. "Ik heb
er volledig vertrouwen in. Maar ik kan je niet vertellen of de
situatie in twee maanden, twee jaar of drie jaar verbetert.
Hopelijk niet drie jaar." "Desondanks heb ik er volledig het
vertrouwen in dat dit de juiste benadering is. Er komen ook wat
nieuwe engineers naar het team. We hadden al goede engineers, maar
het is het plan om de komende jaren het team constant te versterken
en ik denk dat dit de juiste manier is. Ik ben dus volledig
overtuigd van de visie die Fred heeft voor het team. We gaan
absoluut de goede richting op, maar hoelang dat gaat duren, ik heb
geen idee", zo sluit hij af.
bij Ferrari, maakt hij zich niet druk. De Monegask heeft nog tot
eind 2024 een contract, dus echt haast is er ook niet. Vertrouwen
heeft hij in ieder geval wel, vooral in de toekomstplannen van het
team onder leiding van Fred Vasseur. Maar er moet wel nog het één
en ander verbeterd worden... Met het oog op de toekomst is
natuurlijk het belangrijkste dat het gat met Red Bull in de races
gedicht moet worden. "Als we naar de gaten kijken tussen Red Bull
en Ferrari, vooral tijdens de race, dat is iets wat tijd nodig
heeft. Op elke front hebben we wat tijd nodig om terug te komen
naar dat niveau van prestaties", legt Leclerc uit aan onder andere
RacingNews365. "Het gaat om grote marges. En het gaat heel, heel
erg lastig worden om bij ze in de buurt te komen, voordat de nieuwe
reglementen ingaan (in 2026, red.)." Kleine verandering, grote
invloed "Normaal gesproken is het zo dat als je een team ziet
domineren, dat in zowel de kwalificatie als de race is, maar op een
of andere manier is Red Bull in de races nog veel dominanter dan in
de kwalificaties. De gaten zijn veel groter in de kwalificatie. Dat
is waarom we vooral aan ons racetempo werken." "Er is dus nog
steeds veel werk te verrichten. We brengen wat ontwikkelingen in de
aankomende races. Dat kan ons helpen een stap voorwaarts te
zetten." En je weet maar nooit: "Met deze auto kan je ook een
onverwachte verrassing hebben, aangezien hij zo gevoelig is. Een
kleine verandering kan een grote invloed hebben." Ondanks de
gevoelige SF23 steunt de Monegask het Ferrari-project onder leiding
van nieuwe teambaas Fred Vasseur voor de volle 100 procent. "Ik heb
er volledig vertrouwen in. Maar ik kan je niet vertellen of de
situatie in twee maanden, twee jaar of drie jaar verbetert.
Hopelijk niet drie jaar." "Desondanks heb ik er volledig het
vertrouwen in dat dit de juiste benadering is. Er komen ook wat
nieuwe engineers naar het team. We hadden al goede engineers, maar
het is het plan om de komende jaren het team constant te versterken
en ik denk dat dit de juiste manier is. Ik ben dus volledig
overtuigd van de visie die Fred heeft voor het team. We gaan
absoluut de goede richting op, maar hoelang dat gaat duren, ik heb
geen idee", zo sluit hij af.