Mercedes zet zinnen op strijd met Red Bull in Singapore
Waar Red Bull Racing het complete seizoen al met kop en schouders
boven haar concurrentie uitsteekt, wisselen Ferrari, Mercedes,
McLaren en Aston Martin elkaar nagenoeg ieder raceweekend af als
best of the rest. Tijdens de Grand Prix van Italië was Ferrari qua
snelheid duidelijk het tweede team, iets dat in Singapore zo maar
eens anders kan zijn. In tegenstelling tot Monza, gaat het Marina
Bay Street Circuit gepaard met veel neerwaartse druk en mechanische
grip. Mercedes-engineer Andrew Shovlin is optimistisch over de
kansen van zijn team komend weekend. "Er is een reden om te denken
dat onze auto beter gaat in Singapore, omdat we op een circuit
rijden met maximale downforce. Op circuits waar veel downforce
belangrijk is - denk aan Barcelona, Boedapest en Zandvoort - werkte
de auto goed en kenden we een sterk optreden." Shovlin vervolgt
zijn verhaal: "We hopen wat sneller te zijn en daarmee te kunnen
strijden om podiumplaatsen, maar Singapore is een uniek circuit met
diverse uitdagingen. Er zijn dit jaar wat aanpassingen gedaan aan
de baan layout. Daarnaast is het een zware race voor de banden en
is het een hobbelig circuit." De engineer sluit af: "En we rijden
natuurlijk in het donker. Genoeg uitdagingen voor ons, maar we zijn
optimistisch op het gebied van performance." Wolff: "Hopen met
Lewis snel derde te staan" Mercedes-teambaas Toto Wolff hoopt in
Singapore druk te kunnen zetten op Red Bull, maar houdt beide
beneden op de grond. "Zeker gezien het verloop van vorig seizoen
moeten we voorzichtig zijn met onze voorspellingen. We kunnen
zeggen 'hup, een circuit met veel downforce, we zitten direct
achter Red Bull komende week', maar we weten niet of dat zo is." De
Oostenrijker gaat verder: "Ferrari, McLaren, Aston Martin en wij
zitten erg dicht bij elkaar. Maar we scoren consistent punten met
twee auto's en staan solide tweede in het kampioenschap. We hopen
snel derde te staan in het rijderskampioenschap met Lewis en doen
er alles aan om maximaal te presteren, kijkend naar de mindere
punten van onze auto."
boven haar concurrentie uitsteekt, wisselen Ferrari, Mercedes,
McLaren en Aston Martin elkaar nagenoeg ieder raceweekend af als
best of the rest. Tijdens de Grand Prix van Italië was Ferrari qua
snelheid duidelijk het tweede team, iets dat in Singapore zo maar
eens anders kan zijn. In tegenstelling tot Monza, gaat het Marina
Bay Street Circuit gepaard met veel neerwaartse druk en mechanische
grip. Mercedes-engineer Andrew Shovlin is optimistisch over de
kansen van zijn team komend weekend. "Er is een reden om te denken
dat onze auto beter gaat in Singapore, omdat we op een circuit
rijden met maximale downforce. Op circuits waar veel downforce
belangrijk is - denk aan Barcelona, Boedapest en Zandvoort - werkte
de auto goed en kenden we een sterk optreden." Shovlin vervolgt
zijn verhaal: "We hopen wat sneller te zijn en daarmee te kunnen
strijden om podiumplaatsen, maar Singapore is een uniek circuit met
diverse uitdagingen. Er zijn dit jaar wat aanpassingen gedaan aan
de baan layout. Daarnaast is het een zware race voor de banden en
is het een hobbelig circuit." De engineer sluit af: "En we rijden
natuurlijk in het donker. Genoeg uitdagingen voor ons, maar we zijn
optimistisch op het gebied van performance." Wolff: "Hopen met
Lewis snel derde te staan" Mercedes-teambaas Toto Wolff hoopt in
Singapore druk te kunnen zetten op Red Bull, maar houdt beide
beneden op de grond. "Zeker gezien het verloop van vorig seizoen
moeten we voorzichtig zijn met onze voorspellingen. We kunnen
zeggen 'hup, een circuit met veel downforce, we zitten direct
achter Red Bull komende week', maar we weten niet of dat zo is." De
Oostenrijker gaat verder: "Ferrari, McLaren, Aston Martin en wij
zitten erg dicht bij elkaar. Maar we scoren consistent punten met
twee auto's en staan solide tweede in het kampioenschap. We hopen
snel derde te staan in het rijderskampioenschap met Lewis en doen
er alles aan om maximaal te presteren, kijkend naar de mindere
punten van onze auto."
