Alfa Romeo bevestigt Formule 1-line up voor 2024
Alfa Romeo, dat volgend jaar overigens geen Alfa Romeo meer heet
omdat Alfa Romeo als titelsponsor en technisch partner het team van
Sauber verlaat, gaat verder met een ongewijzigde line up. Valtteri
Bottas had al een contract voor 2024 op zak, maar dat van Guanyu
Zhou moest worden opengebroken. Er gingen geruchten dat het
stoeltje van de Chinees op de tocht stond, maar het team waardeert
zijn professionele houding, evenals zijn sterke technische feedback
en methodische aanpak van zaken. Voor hoeveel jaar Zhou heeft
bijgetekend, wordt niet vermeld, een verlenging voor één jaar lijkt
waarschijnlijk. In de schaduw van Bottas en Zhou is ook het
contract van Theo Pourchaire opengebroken. Hij is ook volgend jaar
de reservecoureur van het team. Alfa Romeo is van mening dat de
Fransman op een positieve manier bijdraagt aan de ontwikkeling van
het team. De komende twee jaar zullen voor Alfa Romeo
overgangsjaren zijn. Immers, in 2026 treedt Audi toe tot de
Sauber-familie, om op papier als Audi-fabrieksformatie door het
leven te gaan. Sauber blijft daarbij het chassis ontwikkelen, de
aandrijving komt voor rekening van de Duitse autobouwer.
omdat Alfa Romeo als titelsponsor en technisch partner het team van
Sauber verlaat, gaat verder met een ongewijzigde line up. Valtteri
Bottas had al een contract voor 2024 op zak, maar dat van Guanyu
Zhou moest worden opengebroken. Er gingen geruchten dat het
stoeltje van de Chinees op de tocht stond, maar het team waardeert
zijn professionele houding, evenals zijn sterke technische feedback
en methodische aanpak van zaken. Voor hoeveel jaar Zhou heeft
bijgetekend, wordt niet vermeld, een verlenging voor één jaar lijkt
waarschijnlijk. In de schaduw van Bottas en Zhou is ook het
contract van Theo Pourchaire opengebroken. Hij is ook volgend jaar
de reservecoureur van het team. Alfa Romeo is van mening dat de
Fransman op een positieve manier bijdraagt aan de ontwikkeling van
het team. De komende twee jaar zullen voor Alfa Romeo
overgangsjaren zijn. Immers, in 2026 treedt Audi toe tot de
Sauber-familie, om op papier als Audi-fabrieksformatie door het
leven te gaan. Sauber blijft daarbij het chassis ontwikkelen, de
aandrijving komt voor rekening van de Duitse autobouwer.
