Russell waarschuwt Mercedes voor valkuil
Waar Mercedes jarenlang bij uitstek het beste team was, is dat op
het moment heel andere koek. Het Britse team staat dan wel tweede
in het kampioenschap, maar kan zich niet meten met de prestaties
van Red Bull. Daarnaast voelen de zilverpijlen de hete adem van
Ferrari in hun nek. Strijden om zeges zit er al sinds het begin van
2022 niet meer in, met een uitschieter in Brazilië vorig jaar, waar
George Russell zijn eerste F1-overwinning binnensleepte voor de
Duitse renstal. Met de komst van de nieuwe reglementen in 2022
sloeg Mercedes de plank mis. Het concept van de W13 kon niet
opboksen tegen de concurrentie. Begin dit jaar verscheen Mercedes
wederom met eenzelfde type auto op de grid, maar vanaf de Grand
Prix van Monaco besloten teambaas Toto Wolff en zijn collega's het
concept los te laten. Sindsdien timmert het team langzaam aan de
weg terug. 'Je moet niet meer dan één kers op de taart willen
zetten' Russell waarschuwt zijn team; hij denk dat als Mercedes in
één keer te grote stappen wil zetten, het team juist verder terug
kan zakken in de pikorde. "We zijn erop uit om races en
kampioenschappen te winnen", vertelt de coureur aan onder meer
RacingNews365. "Maar soms moet je herkennen waar je maximale
potentieel ligt. Als je dat potentieel in een bepaald raceweekend
probeert te overschrijden, ga je negen van de tien keer
waarschijnlijk achteruit." Russell vervolgt zijn verhaal: "We
kunnen het wiel niet opnieuw uitvinden in één raceweekend. Je hebt
je pakket en je kunt het optimaliseren. Je kunt de kers op de taart
zetten. Maar als je je te veel concentreert op het toevoegen van
twee of drie kersen, ontstaat er een kans dat je de taart helemaal
verpest. Hard werken is niet altijd beter dan slim werken", aldus
de Britse coureur.
het moment heel andere koek. Het Britse team staat dan wel tweede
in het kampioenschap, maar kan zich niet meten met de prestaties
van Red Bull. Daarnaast voelen de zilverpijlen de hete adem van
Ferrari in hun nek. Strijden om zeges zit er al sinds het begin van
2022 niet meer in, met een uitschieter in Brazilië vorig jaar, waar
George Russell zijn eerste F1-overwinning binnensleepte voor de
Duitse renstal. Met de komst van de nieuwe reglementen in 2022
sloeg Mercedes de plank mis. Het concept van de W13 kon niet
opboksen tegen de concurrentie. Begin dit jaar verscheen Mercedes
wederom met eenzelfde type auto op de grid, maar vanaf de Grand
Prix van Monaco besloten teambaas Toto Wolff en zijn collega's het
concept los te laten. Sindsdien timmert het team langzaam aan de
weg terug. 'Je moet niet meer dan één kers op de taart willen
zetten' Russell waarschuwt zijn team; hij denk dat als Mercedes in
één keer te grote stappen wil zetten, het team juist verder terug
kan zakken in de pikorde. "We zijn erop uit om races en
kampioenschappen te winnen", vertelt de coureur aan onder meer
RacingNews365. "Maar soms moet je herkennen waar je maximale
potentieel ligt. Als je dat potentieel in een bepaald raceweekend
probeert te overschrijden, ga je negen van de tien keer
waarschijnlijk achteruit." Russell vervolgt zijn verhaal: "We
kunnen het wiel niet opnieuw uitvinden in één raceweekend. Je hebt
je pakket en je kunt het optimaliseren. Je kunt de kers op de taart
zetten. Maar als je je te veel concentreert op het toevoegen van
twee of drie kersen, ontstaat er een kans dat je de taart helemaal
verpest. Hard werken is niet altijd beter dan slim werken", aldus
de Britse coureur.