F1-coureurs pleiten voor extra DRS-zone in Singapore
Het toevoegen van een vierde DRS-zone op Marina Bay zou het inhalen
in bochten zestien en zeventien bevorderen. Ondanks dat ziet de FIA
er vooralsnog vanaf om een extra inhaalmogelijkheid te creëren, en
dat leidt tot onvrede van meerdere coureurs. Volgens Valtteri
Bottas wordt de kwestie besproken tijdens de coureurs briefing op
vrijdag, zo vertelt hij tijdens de persconferentie in Singapore aan
onder andere RacingNews365. De Alfa Romeo-coureur zegt het volgende
over de circuit-aanpassingen: "Het wordt beter, maar of het
daadwerkelijk een verschil zal maken op het gebied van inhalen? Dat
denk ik niet. Het blijft een moeilijk circuit om in te halen. De
meeste coureurs hopen op nog een DRS-zone voor het nieuwe rechte
stuk. Ik weet zeker dat het een punt van discussie zal zijn." Ook
Esteban Ocon verlangt naar een extra DRS-zone. De Alpine-coureur
legt uit: "We dringen er op dit moment op aan om het in ieder geval
in vrije training één te proberen. Als het in orde is, kunnen we
het zo laten. In de simulator was er een grote hobbel in de linkse
knik op het rechte stuk, wat een belemmering zou kunnen zijn. Maar
ik denk dat die hobbel op het echte circuit enorm meevalt. Ik denk
persoonlijk, en de andere coureurs ook, dat het geen probleem zal
zijn." Ocon komt tevens op de proppen met een alternatief: "Als het
echt niet kan wegens de veiligheid, dan kunnen we het DRS-stuk
altijd nog plaatsen na de knik in bocht vijftien", aldus de
Fransman. Vanwege de duidelijke veiligheidszorgen is het uiterst
onwaarschijnlijk dat de FIA het idee van de coureurs zal goedkeuren
om een DRS-zone in FP1 te testen.
in bochten zestien en zeventien bevorderen. Ondanks dat ziet de FIA
er vooralsnog vanaf om een extra inhaalmogelijkheid te creëren, en
dat leidt tot onvrede van meerdere coureurs. Volgens Valtteri
Bottas wordt de kwestie besproken tijdens de coureurs briefing op
vrijdag, zo vertelt hij tijdens de persconferentie in Singapore aan
onder andere RacingNews365. De Alfa Romeo-coureur zegt het volgende
over de circuit-aanpassingen: "Het wordt beter, maar of het
daadwerkelijk een verschil zal maken op het gebied van inhalen? Dat
denk ik niet. Het blijft een moeilijk circuit om in te halen. De
meeste coureurs hopen op nog een DRS-zone voor het nieuwe rechte
stuk. Ik weet zeker dat het een punt van discussie zal zijn." Ook
Esteban Ocon verlangt naar een extra DRS-zone. De Alpine-coureur
legt uit: "We dringen er op dit moment op aan om het in ieder geval
in vrije training één te proberen. Als het in orde is, kunnen we
het zo laten. In de simulator was er een grote hobbel in de linkse
knik op het rechte stuk, wat een belemmering zou kunnen zijn. Maar
ik denk dat die hobbel op het echte circuit enorm meevalt. Ik denk
persoonlijk, en de andere coureurs ook, dat het geen probleem zal
zijn." Ocon komt tevens op de proppen met een alternatief: "Als het
echt niet kan wegens de veiligheid, dan kunnen we het DRS-stuk
altijd nog plaatsen na de knik in bocht vijftien", aldus de
Fransman. Vanwege de duidelijke veiligheidszorgen is het uiterst
onwaarschijnlijk dat de FIA het idee van de coureurs zal goedkeuren
om een DRS-zone in FP1 te testen.