Nieuwkomer Lawson krijgt ongevraagd 'advies' van Verstappen en collega's
Het contrast op de bank van de tweede persconferentie op donderdag
was groot: vier ervaren coureurs, waarvan twee wereldkampioenen, en
daarnaast invaller Liam Lawson. De Nieuw-Zeelander heeft twee
Formule 1-races op naam staan en komt voor het eerst in Singapore,
waar hij nog nooit heeft geracet. Laat staan in de koningsklasse.
Max Verstappen en collega's hebben wel een aantal aandachtspunten
voor het weekend op te noemen. Voor de microfoon van onder andere
RacingNews365 trapt de Nederlander al: "Je kent het wel, gewoon
goed hydrateren en zorgen dat je niet uitdroogt. Het beste aan het
racen hier? Je verliest wat gewicht", lacht hij. "De negatieve
aspecten... het rijden hier is niet echt comfortabel." "Je voelt je
altijd erg warm en je moet wennen aan het constante zweten dat geen
kant op gaat. Het zit daar maar, in je race-overall. Je moet het er
maar mee doen. Al met al is het een zwaar circuit: je moet gefocust
blijven gedurende de hele race, want de muren zijn dichtbij en zo
te raken. Dat is altijd zo bij een stratenrace, maar als het warmer
is dan normaal en je moet je voor bijna twee uur focussen, dat is
het zwaarste." Verstappen vat GP Singapore samen Voormalig
teamgenoot Pierre Gasly, nu rijdend voor Alpine, heeft weinig toe
te voegen aan de woorden van Verstappen. "De luchtvochtigheid is
heel hoog en dat is de grote uitdaging. Ik hoop dat je (Lawson,
red.) je goed hebt voorbereid en als je dat niet hebt gedaan, dan
ben je nu te laat! Ik weet echter met wie je werkt, dus dat zit
vast wel goed." Fernando Alonso heeft er nóg minder aan toe te
voegen en houdt het bij ' same '. Carlos Sainz heeft nog wel een
wens voor de Grand Prix van Singapore: "Ik hoop dat er een aantal
safety cars komen om het ritme wat op te breken, zodat je een
beetje af kan koelen en wat kan genieten van de thee achterin de
auto", zegt hij, doelend op de extra warme zak met drinkwater in de
bolide. "We moeten gedurende de race wel hydrateren, maar lekker is
het niet. Dit (warme drankje, red.) is precies wat je niet wil
tijdens de hitte", zo sluit de ex-Toro Rosso-coureur af.
was groot: vier ervaren coureurs, waarvan twee wereldkampioenen, en
daarnaast invaller Liam Lawson. De Nieuw-Zeelander heeft twee
Formule 1-races op naam staan en komt voor het eerst in Singapore,
waar hij nog nooit heeft geracet. Laat staan in de koningsklasse.
Max Verstappen en collega's hebben wel een aantal aandachtspunten
voor het weekend op te noemen. Voor de microfoon van onder andere
RacingNews365 trapt de Nederlander al: "Je kent het wel, gewoon
goed hydrateren en zorgen dat je niet uitdroogt. Het beste aan het
racen hier? Je verliest wat gewicht", lacht hij. "De negatieve
aspecten... het rijden hier is niet echt comfortabel." "Je voelt je
altijd erg warm en je moet wennen aan het constante zweten dat geen
kant op gaat. Het zit daar maar, in je race-overall. Je moet het er
maar mee doen. Al met al is het een zwaar circuit: je moet gefocust
blijven gedurende de hele race, want de muren zijn dichtbij en zo
te raken. Dat is altijd zo bij een stratenrace, maar als het warmer
is dan normaal en je moet je voor bijna twee uur focussen, dat is
het zwaarste." Verstappen vat GP Singapore samen Voormalig
teamgenoot Pierre Gasly, nu rijdend voor Alpine, heeft weinig toe
te voegen aan de woorden van Verstappen. "De luchtvochtigheid is
heel hoog en dat is de grote uitdaging. Ik hoop dat je (Lawson,
red.) je goed hebt voorbereid en als je dat niet hebt gedaan, dan
ben je nu te laat! Ik weet echter met wie je werkt, dus dat zit
vast wel goed." Fernando Alonso heeft er nóg minder aan toe te
voegen en houdt het bij ' same '. Carlos Sainz heeft nog wel een
wens voor de Grand Prix van Singapore: "Ik hoop dat er een aantal
safety cars komen om het ritme wat op te breken, zodat je een
beetje af kan koelen en wat kan genieten van de thee achterin de
auto", zegt hij, doelend op de extra warme zak met drinkwater in de
bolide. "We moeten gedurende de race wel hydrateren, maar lekker is
het niet. Dit (warme drankje, red.) is precies wat je niet wil
tijdens de hitte", zo sluit de ex-Toro Rosso-coureur af.
