Verstappen gefrustreerd door aanhoudend Red Bull-probleem, Ferrari wederom razendsnel
Na de moeizame vrijdag voor Max Verstappen en Red Bull was er de
gehele nacht flink gewerkt om de set-up te verbeteren. De derde
vrije training moet een eerste antwoord geven op de vraag of de
RB19 mee kon in de strijd met de Ferrari's. Verstappen trapte op de
medium band als snelste af, maar zag al snel diverse coureurs onder
zijn tijd duiken. Het tempo werd opgevoerd en Verstappen liet zien
dat de problematische eerste sector nu aanzienlijk beter. Het
bracht een 1.33,6 op de klokken, de snelste tijd van dat moment.
Het team van Mercedes wisselde als eerste naar de zachte band, wat
George Russell en Lewis Hamilton de eerste twee posities opleverde.
Het gat naar Carlos Sainz bedroeg slechts drie tienden. Verstappen
en Perez hadden ondertussen nog altijd hun handen vol aan de RB19,
die ook tijdens de sessie nog regelmatig met een aangepaste
afstelling de baan op werd gestuurd. Het wachten was op de
kwalificatiesimulaties van alle coureurs op de zachte band. In zijn
vernieuwde McLaren liet Lando Norris zich van voren zien, maar het
wachten was op de beide Ferrari's en Verstappen. Verstappen kende
wederom een slechte eerste sector waarin hij zijn handen vol had
aan de RB19 getuige zijn stuurbewegingen. De auto die normaal op
rails rijdt glibbert en glijdt vooralsnog veel teveel op het
stratencircuit. Liefst drie tienden kwam Verstappen tekort op de
tijd van Norris. Over de boordradio liet de geïrriteerde
Nederlander weten allerminst blij te zijn met de upshifts van zijn
auto: 'onacceptabel!'. Sainz stoof ondertussen naar de snelste tijd
en zette Verstappen daarmee op een achterstand van liefst zes
tienden. De beide Red Bulls bevonden zich met nog enkele minuten te
gaan op de zesde en negende (Perez) positie. In de slotseconden
waagden Verstappen en zijn rivalen zich nog eenmaal op de baan.
Leclerc opende razendsnel, maar verloor bijna de controle over zijn
Ferrari en brak zijn run af. Verstappen verbeterde zijn tijd, maar
kwam niet verder dan de vierde positie op drie tienden van Sainz en
achter Russell en Norris.
gehele nacht flink gewerkt om de set-up te verbeteren. De derde
vrije training moet een eerste antwoord geven op de vraag of de
RB19 mee kon in de strijd met de Ferrari's. Verstappen trapte op de
medium band als snelste af, maar zag al snel diverse coureurs onder
zijn tijd duiken. Het tempo werd opgevoerd en Verstappen liet zien
dat de problematische eerste sector nu aanzienlijk beter. Het
bracht een 1.33,6 op de klokken, de snelste tijd van dat moment.
Het team van Mercedes wisselde als eerste naar de zachte band, wat
George Russell en Lewis Hamilton de eerste twee posities opleverde.
Het gat naar Carlos Sainz bedroeg slechts drie tienden. Verstappen
en Perez hadden ondertussen nog altijd hun handen vol aan de RB19,
die ook tijdens de sessie nog regelmatig met een aangepaste
afstelling de baan op werd gestuurd. Het wachten was op de
kwalificatiesimulaties van alle coureurs op de zachte band. In zijn
vernieuwde McLaren liet Lando Norris zich van voren zien, maar het
wachten was op de beide Ferrari's en Verstappen. Verstappen kende
wederom een slechte eerste sector waarin hij zijn handen vol had
aan de RB19 getuige zijn stuurbewegingen. De auto die normaal op
rails rijdt glibbert en glijdt vooralsnog veel teveel op het
stratencircuit. Liefst drie tienden kwam Verstappen tekort op de
tijd van Norris. Over de boordradio liet de geïrriteerde
Nederlander weten allerminst blij te zijn met de upshifts van zijn
auto: 'onacceptabel!'. Sainz stoof ondertussen naar de snelste tijd
en zette Verstappen daarmee op een achterstand van liefst zes
tienden. De beide Red Bulls bevonden zich met nog enkele minuten te
gaan op de zesde en negende (Perez) positie. In de slotseconden
waagden Verstappen en zijn rivalen zich nog eenmaal op de baan.
Leclerc opende razendsnel, maar verloor bijna de controle over zijn
Ferrari en brak zijn run af. Verstappen verbeterde zijn tijd, maar
kwam niet verder dan de vierde positie op drie tienden van Sainz en
achter Russell en Norris.