Onfortuinlijke Stroll stapt heelhuids uit wrak: "Negatieve spiraal leidde tot crash"
Het beste beeld van Q1 in Singapore? Lance Stroll die ongedeerd uit
zijn wagen stapt nadat hij enkele seconden daarvoor keihard in de
muur reed bij het oprijden van het laatste rechte stuk. Een harde
klapper waarbij zijn wiel afbrak en losschoot en van de wagen niet
veel meer overbleef. Stroll zegt nu dat een 'negatieve spiraal'
uiteindelijk leidde tot de crash. Hij verloor de macht over het
stuur waardoor hij met hoge snelheid in de vangrail belandde. De
Canadees beschrijft de momenten voorafgaand aan de crash aan de
media, waaronder RacingNews365 : "We waren gewoon niet echt aan het
verbeteren in die laatste ronde met de out-lap die echt slecht was.
Veel verkeer, veel jongens die aan het eind de lijn probeerden te
halen. We werden opgehouden bij de weegbrug dus daardoor kwamen we
achteraan in de rij te staan", zegt Stroll. "Toen moest ik proberen
een aantal auto's te passeren om mijn ronde er nog in te krijgen
voor het einde van de sessie.Ik begon mijn ronde twee seconden
achter één van de Alfa Romeo's, wat niet echt ideaal is voor de
aerodynamische prestaties van de wagen. Ik kon mijn rondetijd niet
echt verbeteren om door te gaan naar Q2, dus ik stuurde de wagen de
laatste bocht in en probeerde wat tijd goed te maken, maar dat was
niet haalbaar." Midden op het circuit stilstaan Door de botsing met
vangrail stuiterden Stroll en zijn wagen terug de baan op, richting
het tegemoetkomende verkeer. Daarbij raakte ook nog eens een wiel
los en stuiterde over de baan. Lando Norris kon voorkomen dat hij
tegen het wiel en de wagen van Stroll reed. "Het is nooit leuk om
midden op een circuit te staan. Ik was gewoon aan het kijken of
alles goed voelde met mijn lichaam", zegt Stroll. "Toen ik me
realiseerde dat alles in orde was, was het gewoon shitty , want we
hadden een zware sessie en het is de laatste tijd zwaar geweest. We
hadden een goed gevoel na VT3, maar het ging helemaal niet zoals we
wilden met slechte uitrondes, verkeer en een slechte
bandenvoorbereiding.Als die dingen zich opstapelen, wordt het een
negatieve spiraal en het resultaat daarvan was de crash." Bekijk
hieronder de crash van Stroll.
zijn wagen stapt nadat hij enkele seconden daarvoor keihard in de
muur reed bij het oprijden van het laatste rechte stuk. Een harde
klapper waarbij zijn wiel afbrak en losschoot en van de wagen niet
veel meer overbleef. Stroll zegt nu dat een 'negatieve spiraal'
uiteindelijk leidde tot de crash. Hij verloor de macht over het
stuur waardoor hij met hoge snelheid in de vangrail belandde. De
Canadees beschrijft de momenten voorafgaand aan de crash aan de
media, waaronder RacingNews365 : "We waren gewoon niet echt aan het
verbeteren in die laatste ronde met de out-lap die echt slecht was.
Veel verkeer, veel jongens die aan het eind de lijn probeerden te
halen. We werden opgehouden bij de weegbrug dus daardoor kwamen we
achteraan in de rij te staan", zegt Stroll. "Toen moest ik proberen
een aantal auto's te passeren om mijn ronde er nog in te krijgen
voor het einde van de sessie.Ik begon mijn ronde twee seconden
achter één van de Alfa Romeo's, wat niet echt ideaal is voor de
aerodynamische prestaties van de wagen. Ik kon mijn rondetijd niet
echt verbeteren om door te gaan naar Q2, dus ik stuurde de wagen de
laatste bocht in en probeerde wat tijd goed te maken, maar dat was
niet haalbaar." Midden op het circuit stilstaan Door de botsing met
vangrail stuiterden Stroll en zijn wagen terug de baan op, richting
het tegemoetkomende verkeer. Daarbij raakte ook nog eens een wiel
los en stuiterde over de baan. Lando Norris kon voorkomen dat hij
tegen het wiel en de wagen van Stroll reed. "Het is nooit leuk om
midden op een circuit te staan. Ik was gewoon aan het kijken of
alles goed voelde met mijn lichaam", zegt Stroll. "Toen ik me
realiseerde dat alles in orde was, was het gewoon shitty , want we
hadden een zware sessie en het is de laatste tijd zwaar geweest. We
hadden een goed gevoel na VT3, maar het ging helemaal niet zoals we
wilden met slechte uitrondes, verkeer en een slechte
bandenvoorbereiding.Als die dingen zich opstapelen, wordt het een
negatieve spiraal en het resultaat daarvan was de crash." Bekijk
hieronder de crash van Stroll.
