Leclerc onder de indruk van Sainz' vorm: "Pusht me meer"
Een startrij zonder een Red Bull tijdens de Grand Prix van
Singapore. Na een briljante start van beide Ferrari-coureurs
leidden ze het veld en was het de taak om een gat te creëren ten
opzichte van de rest van het veld. Richting het einde van de race
bleek al snel dat de banden van Charles Leclerc hun limiet bereikt
hadden, en viel hij een aantal plekken terug. In combinatie met de
pitstop van beide Mercedes-coureurs leek de top vier niet meer
haalbaar voor de Monegask. Carlos Sainz won uiteindelijk de Grand
Prix met een minimaal verschil van Lando Norris en Lewis Hamilton.
Tot en met de laatste ronden was de top vier in één beeld te
vangen, maar dit veranderde toen George Russell zijn Mercedes in de
muur parkeerde, en hiermee een podiumplek weggooide. Hiermee schoof
ook Leclerc een plekje op naar de vierde positie. Max Verstappen
bleek net niet snel genoeg en finishte achter de Ferrari-coureur.
De auto naar huis brengen Eindelijk dus weer een overwinning voor
het team van Ferrari. De laatste overwinning voor de Italiaanse
renstal was ook al ruim een jaar geleden, namelijk de overwinning
van Charles Leclerc tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in 2022.
Een mooie dag dus voor het legendarische team uit Maranello. Na de
race praat Leclerc openhartig met de media, waaronder
RacingNews365, over hoe hij de Grand Prix van Singapore ervaren
heeft: "Het was lastig op de harde banden", zo begint hij. "Maar om
eerlijk te zijn, het managen van de race ging heel goed, de
software. Dit is precies wat we wilden doen om de positie van
George ( Russell, bij de start, red.) te pakken. We probeerden een
gat voor Carlos te creëren zodat hij kon stoppen zonder de leiding
kwijt te raken", zo verklaart Leclerc de strategie van Ferrari
gedurende de eerste stint. "En dat is precies wat we gedaan hebben.
Helaas zorgde de safety car ervoor dat ik terugviel want ik verloor
vier of vijf posities. En toen op de harde band probeerde ik mijn
best te doen, maar zodra George en Lewis mij passeerden ging het
alleen nog maar om de auto naar het einde van de race te krijgen."
Oververhitting Over zijn teamgenoot heeft de 25-jarige coureur
alleen maar positieve woorden: "Zowel in Monza als hier zat hij
(Carlos Sainz, red.) er vol op. Het is goed om hem in zo'n vorm te
zien want het pusht mij ook om meer te begrijpen over mijn
rijstijl, en hoe ik mijn rijstijl kan aanpassen aan deze auto. Ik
ben niet compleet comfortabel in deze auto op dit moment. Teveel
overstuur in vergelijking met hoe ik het graag heb, en ik heb
moeite om daar omheen te rijden. Vanwege de onvoorspelbaarheid van
de auto heb ik niet die hoeveelheid overstuur de ik graag zou
willen", zo zegt hij eerlijk tegenover de media, inclusief
RacingNews65. "Er is dus nog wat werk te verrichten." "De auto was
overal aan het oververhitten. Dus het tempo was niet
representatief, het draaide alleen maar om de auto naar huis
krijgen. Daarvoor was het tempo goed." De Monegask had bovendien al
verwacht dat oververhitting op de loer lag: "Vooral bij de motor,
we wisten al dat dit belangrijk zou zijn. En ik wist dat dit ook
altijd van belang zou zijn bij de race in Singapore. Dus nadat
beide Mercedes-coureurs mij voorbij gingen, had ik niet zoveel meer
om voor te pushen . Dus besloten we de auto gewoon naar huis te
brengen", concludeert Leclerc.
Singapore. Na een briljante start van beide Ferrari-coureurs
leidden ze het veld en was het de taak om een gat te creëren ten
opzichte van de rest van het veld. Richting het einde van de race
bleek al snel dat de banden van Charles Leclerc hun limiet bereikt
hadden, en viel hij een aantal plekken terug. In combinatie met de
pitstop van beide Mercedes-coureurs leek de top vier niet meer
haalbaar voor de Monegask. Carlos Sainz won uiteindelijk de Grand
Prix met een minimaal verschil van Lando Norris en Lewis Hamilton.
Tot en met de laatste ronden was de top vier in één beeld te
vangen, maar dit veranderde toen George Russell zijn Mercedes in de
muur parkeerde, en hiermee een podiumplek weggooide. Hiermee schoof
ook Leclerc een plekje op naar de vierde positie. Max Verstappen
bleek net niet snel genoeg en finishte achter de Ferrari-coureur.
De auto naar huis brengen Eindelijk dus weer een overwinning voor
het team van Ferrari. De laatste overwinning voor de Italiaanse
renstal was ook al ruim een jaar geleden, namelijk de overwinning
van Charles Leclerc tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in 2022.
Een mooie dag dus voor het legendarische team uit Maranello. Na de
race praat Leclerc openhartig met de media, waaronder
RacingNews365, over hoe hij de Grand Prix van Singapore ervaren
heeft: "Het was lastig op de harde banden", zo begint hij. "Maar om
eerlijk te zijn, het managen van de race ging heel goed, de
software. Dit is precies wat we wilden doen om de positie van
George ( Russell, bij de start, red.) te pakken. We probeerden een
gat voor Carlos te creëren zodat hij kon stoppen zonder de leiding
kwijt te raken", zo verklaart Leclerc de strategie van Ferrari
gedurende de eerste stint. "En dat is precies wat we gedaan hebben.
Helaas zorgde de safety car ervoor dat ik terugviel want ik verloor
vier of vijf posities. En toen op de harde band probeerde ik mijn
best te doen, maar zodra George en Lewis mij passeerden ging het
alleen nog maar om de auto naar het einde van de race te krijgen."
Oververhitting Over zijn teamgenoot heeft de 25-jarige coureur
alleen maar positieve woorden: "Zowel in Monza als hier zat hij
(Carlos Sainz, red.) er vol op. Het is goed om hem in zo'n vorm te
zien want het pusht mij ook om meer te begrijpen over mijn
rijstijl, en hoe ik mijn rijstijl kan aanpassen aan deze auto. Ik
ben niet compleet comfortabel in deze auto op dit moment. Teveel
overstuur in vergelijking met hoe ik het graag heb, en ik heb
moeite om daar omheen te rijden. Vanwege de onvoorspelbaarheid van
de auto heb ik niet die hoeveelheid overstuur de ik graag zou
willen", zo zegt hij eerlijk tegenover de media, inclusief
RacingNews65. "Er is dus nog wat werk te verrichten." "De auto was
overal aan het oververhitten. Dus het tempo was niet
representatief, het draaide alleen maar om de auto naar huis
krijgen. Daarvoor was het tempo goed." De Monegask had bovendien al
verwacht dat oververhitting op de loer lag: "Vooral bij de motor,
we wisten al dat dit belangrijk zou zijn. En ik wist dat dit ook
altijd van belang zou zijn bij de race in Singapore. Dus nadat
beide Mercedes-coureurs mij voorbij gingen, had ik niet zoveel meer
om voor te pushen . Dus besloten we de auto gewoon naar huis te
brengen", concludeert Leclerc.
