Hawkins achter het stuur van Formule 1-bolide, eerste vrouwelijke coureur in jaren
Aston Martin heeft op donderdag 21 september een Formule 1-testdag
voor het team afgewerkt, waar Jessica Hawkins (ambassadeur van het
team) en Felipe Drugovich (test- en reservecoureur) in actie zijn
gekomen, dat laat het team deze dinsdag weten. Beide coureurs
hebben meerdere ronden gereden in de AMR21, de bolide van twee jaar
geleden. Voor Hawkins, de eerste vrouwelijke coureur sinds 2018 die
in een moderne F1-bolide heeft gereden, stopte de dag na 26 ronden
door een forse regenbui. Desalniettemin is ze zeer blij met de kans
die ze van Aston Martin heeft gekregeen. De vorige vrouw achter het
stuur van een moderne F1-bolide was Tatiana Calderon, die nu actief
is in de ELMS. Hawkins: "Ik wil het team bedanken voor het
vertrouwen, het geloof in me en deze kans. Het heeft bloed, zweet
en tranen gekost om hier te komen. Toen ik hoorde dat dit een optie
was, kon ik het eerst niet geloven. Ik moest dit maandenlang geheim
houden, wat heel lastig was! Dit was het allemaal waard." "Niets
komt ook maar in de buurt van het remmen en accelereren van een
Formule 1-auto en kijkend naar de data ben ik trots op mijn
performance", aldus Hawkins, die actief was in de W Series en al
sinds het karten wordt beschouwd als een groot talent.
voor het team afgewerkt, waar Jessica Hawkins (ambassadeur van het
team) en Felipe Drugovich (test- en reservecoureur) in actie zijn
gekomen, dat laat het team deze dinsdag weten. Beide coureurs
hebben meerdere ronden gereden in de AMR21, de bolide van twee jaar
geleden. Voor Hawkins, de eerste vrouwelijke coureur sinds 2018 die
in een moderne F1-bolide heeft gereden, stopte de dag na 26 ronden
door een forse regenbui. Desalniettemin is ze zeer blij met de kans
die ze van Aston Martin heeft gekregeen. De vorige vrouw achter het
stuur van een moderne F1-bolide was Tatiana Calderon, die nu actief
is in de ELMS. Hawkins: "Ik wil het team bedanken voor het
vertrouwen, het geloof in me en deze kans. Het heeft bloed, zweet
en tranen gekost om hier te komen. Toen ik hoorde dat dit een optie
was, kon ik het eerst niet geloven. Ik moest dit maandenlang geheim
houden, wat heel lastig was! Dit was het allemaal waard." "Niets
komt ook maar in de buurt van het remmen en accelereren van een
Formule 1-auto en kijkend naar de data ben ik trots op mijn
performance", aldus Hawkins, die actief was in de W Series en al
sinds het karten wordt beschouwd als een groot talent.