Russell doet oproep aan de FIA na Perez-incidenten
Zowel in Singapore als in Japan ging Sergio Perez de mist in. In
Singapore knalde hij Alex Albon in de rondte toen de Red
Bull-coureur een gat in dook, terwijl Kevin Magnussen een week
later op Suzuka het slachtoffer was van een vergelijkbare actie.
Voor Albon betekende het dat een kans op punten als sneeuw voor de
zon verdween, terwijl ook Magnussen veel tijd verloor. De Mexicaan
werd tot twee maal toe bestraft en kreeg vijf seconden aan zijn
broek. In Singapore maakte het niet uit en behield hij zijn achtste
positie, al viel Checo in Japan wel uit. Zijn vijf seconden straf
kon hij later echter nog wel inwisselen toen zijn Red Bull was
opgelapt, waardoor hij in Qatar over anderhalve week niet meer op
de blaren hoeft te zitten. Consequenties Kort samengevat: Perez is
er twee keer goed mee weg gekomen. George Russell, voorzitter van
de rijdersvakbond, vindt dat er misschien een andere aanpak nodig
is van de stewards. Zij kijken bij het bepalen van de straf
namelijk niet naar de consequenties van het incident. Dat Albon
zijn kans op punten in rook op zag gaan en Magnussen vele seconden
verloor, werd niet meegewogen. Russell denkt dat het tijd is om dat
te veranderen na de incidenten waarbij Perez betrokken was. Daarbij
wijst hij ook naar zijn eigen fout in de VS vorig jaar. "Vorig jaar
in Austin maakte ik een fout (hij tikte Sainz aan in de eerste
bocht, waarna de Spanjaard uitviel, red.). Ik kreeg een straf van
vijf seconden, maar waarschijnlijk had ik wel een drive through
penalty verdiend", is hij eerlijk. Russell roept dan ook op: "Het
is lastig allemaal, want men zegt dat we de consequenties niet mee
moeten laten wegen, maar soms moet je eigenlijk wel naar de
gevolgen van het incident kijken", aldus de Brit.
Singapore knalde hij Alex Albon in de rondte toen de Red
Bull-coureur een gat in dook, terwijl Kevin Magnussen een week
later op Suzuka het slachtoffer was van een vergelijkbare actie.
Voor Albon betekende het dat een kans op punten als sneeuw voor de
zon verdween, terwijl ook Magnussen veel tijd verloor. De Mexicaan
werd tot twee maal toe bestraft en kreeg vijf seconden aan zijn
broek. In Singapore maakte het niet uit en behield hij zijn achtste
positie, al viel Checo in Japan wel uit. Zijn vijf seconden straf
kon hij later echter nog wel inwisselen toen zijn Red Bull was
opgelapt, waardoor hij in Qatar over anderhalve week niet meer op
de blaren hoeft te zitten. Consequenties Kort samengevat: Perez is
er twee keer goed mee weg gekomen. George Russell, voorzitter van
de rijdersvakbond, vindt dat er misschien een andere aanpak nodig
is van de stewards. Zij kijken bij het bepalen van de straf
namelijk niet naar de consequenties van het incident. Dat Albon
zijn kans op punten in rook op zag gaan en Magnussen vele seconden
verloor, werd niet meegewogen. Russell denkt dat het tijd is om dat
te veranderen na de incidenten waarbij Perez betrokken was. Daarbij
wijst hij ook naar zijn eigen fout in de VS vorig jaar. "Vorig jaar
in Austin maakte ik een fout (hij tikte Sainz aan in de eerste
bocht, waarna de Spanjaard uitviel, red.). Ik kreeg een straf van
vijf seconden, maar waarschijnlijk had ik wel een drive through
penalty verdiend", is hij eerlijk. Russell roept dan ook op: "Het
is lastig allemaal, want men zegt dat we de consequenties niet mee
moeten laten wegen, maar soms moet je eigenlijk wel naar de
gevolgen van het incident kijken", aldus de Brit.