Crashes Sargeant bezorgen Williams logistieke hoofdpijn

Een elfde plek is het beste resultaat van Williams-coureur Logan
Sargeant dit seizoen. De Amerikaan beleeft een kleurloos debuut in
de Formule 1. Hoewel, kleurloos... Hij haalt regelmatig het nieuws,
maar dan op een minder fraaie manier. Sinds de zomerstop heeft de
coureur verschillende crashes veroorzaakt en daarmee zijn team
Williams in een lastig parket gebracht. Hij heeft al voor 3,9
miljoen dollar aan schade gereden (kosten voor de motor niet
meegerekend), meer dan wlke F1-coureur dan Afgelopen weekend kwam
er een nieuwe DNF achter zijn naam. Bij de GP van Japan moest
Sargeant al vanuit de pits starten, nadat hij tijdens de
kwalificatie crashte in Q1. De monteurs moesten de wagen helemaal
opnieuw opbouwen rondom een reserve chassis. Hierdoor kreeg
Sargeant ook nog eens 10 seconden tijdstraf omdat Williams zodoende
een derde auto inzette. Nog meer schade aan de wagen door crashes
kan er voor zorgen dat Sargeant ook achterblijft qua specificaties
van de wagen. Het team kan nu al geen nieuwe voorvleugel meer
ophoesten, meldt Dave Robson, verantwoordelijk voor de prestaties
van de wagens bij Williams. "Tot op zekere hoogte moeten we
genoegen nemen met oudere specificaties specificaties. Voor alle
onderdelen is het met een lange levertijd en het moeten verschepen
ervan naar de overzeese races eigenlijk te laat om nu nog nieuwe te
maken. Zelf als je de tijd en het geld had om het te doen", zegt
Robson tegen Autosport.com . Of de extra onderdelen die Sargeant
die afgelopen tijd nodig heeft gehad, zorgen voor een domino-effect
als het gaat over het ontwikkelingsbudget voor 2024? "Het heeft
waarschijnlijk niet veel invloed op volgend jaar, want ik denk dat
we uiteindelijk genoeg onderdelen hebben. Het wordt gewoon een
logistieke uitdaging. Hoeveel onderdelen willen we daadwerkelijk
verschepen naar het circuit? Wat sturen we door naar de volgende
race? Wat sturen we terug naar de fabriek in Groot-Brittannië?" "Ik
denk echter niet dat er al te veel paniek is. We moeten dat chassis
laten repareren, wat tijd zal kosten in de fabriek. Maar voor de
rest hebben we genoeg (oudere) onderdelen om door te kunnen gaan."

Top Headlines

Oudere Top Headlines