Wolff voorziet lastige Mercedes-opgave in Qatar
Voor Mercedes waren de Grand Prix van Singapore en Japan twee
totaal verschillende weekenden. In Singapore hadden Lewis Hamilton
en George Russell de snelheid om te winnen, maar lukte het hen net
niet om de slimme Carlos Sainz te passeren. Russell crashte
uiteindelijk in de laatste ronde. Een week later moest het team uit
Brackley weer Red Bull, McLaren en Ferrari voor zich dulden. Toto
Wolff zag de wisselvalligheid al een beetje aankomen. "We wisten
dat we in Japan niet de snelheid van Singapore konden matchen",
stelt de 51-jarige Oostenrijker. "De circuits zijn heel
verschillend en de karakteristieken van Suzuka legden de zwakke
punten van de W14 bloot. Het belangrijkste was dat we de schade
konden beperken om zo onze voorsprong op Ferrari te behouden. We
gaan de komende zes races alles geven om ze voor te blijven in het
constructeurskampioenschap." Wolff: "Het is een veeleisende baan
voor de coureurs" Mercedes verdedigt voorafgaand aan de GP van
Qatar een voorsprong van twintig punten. Ferrari loopt stukje bij
beetje in, wat de strijd om de tweede plaats langzaam tot een
interessante climax brengt. Wolff hoopt weer wat uit te lopen, maar
stipt wel de uitdaging van een sprintweekend aan, zeker met de
kennis dat de W14 soms een diva van een bolide is. "Sinds de
laatste race zijn er aanpassingen doorgevoerd op en naast het
circuit. In de eerste training is het van belang om die
veranderingen te begrijpen. Het is tevens de enige training, dus
het wordt lastig en interessant om gelijk een goede set-up te
vinden. Met de vele draaiende bochten, is het een veeleisende baan
voor de coureurs. We kijken ernaar uit om terug te keren naar de
plek die ons succes bracht in 2021", zo sluit de teambaas af.
totaal verschillende weekenden. In Singapore hadden Lewis Hamilton
en George Russell de snelheid om te winnen, maar lukte het hen net
niet om de slimme Carlos Sainz te passeren. Russell crashte
uiteindelijk in de laatste ronde. Een week later moest het team uit
Brackley weer Red Bull, McLaren en Ferrari voor zich dulden. Toto
Wolff zag de wisselvalligheid al een beetje aankomen. "We wisten
dat we in Japan niet de snelheid van Singapore konden matchen",
stelt de 51-jarige Oostenrijker. "De circuits zijn heel
verschillend en de karakteristieken van Suzuka legden de zwakke
punten van de W14 bloot. Het belangrijkste was dat we de schade
konden beperken om zo onze voorsprong op Ferrari te behouden. We
gaan de komende zes races alles geven om ze voor te blijven in het
constructeurskampioenschap." Wolff: "Het is een veeleisende baan
voor de coureurs" Mercedes verdedigt voorafgaand aan de GP van
Qatar een voorsprong van twintig punten. Ferrari loopt stukje bij
beetje in, wat de strijd om de tweede plaats langzaam tot een
interessante climax brengt. Wolff hoopt weer wat uit te lopen, maar
stipt wel de uitdaging van een sprintweekend aan, zeker met de
kennis dat de W14 soms een diva van een bolide is. "Sinds de
laatste race zijn er aanpassingen doorgevoerd op en naast het
circuit. In de eerste training is het van belang om die
veranderingen te begrijpen. Het is tevens de enige training, dus
het wordt lastig en interessant om gelijk een goede set-up te
vinden. Met de vele draaiende bochten, is het een veeleisende baan
voor de coureurs. We kijken ernaar uit om terug te keren naar de
plek die ons succes bracht in 2021", zo sluit de teambaas af.
