Grosjean onderneemt actie tegen IndyCar-team na 'ontslag'
Na tien seizoenen in de Formule 1 vertrok Romain Grosjean in 2021
naar de IndyCar-series. In zijn debuutjaar reed hij voor Dale Coyne
Racing. Slechts een jaar later verkaste hij naar Andretti,
onderdeel van Andretti Global, dat eerder deze week bekendmaakte
dichterbij een plaats op de Formule 1-grid te zijn. De samenwerking
tussen de Amerikaanse autosportgigant en Grosjean begon
veelbelovend, maar er ontstonden al snel scheurtjes in het
huwelijk. In 34 races eindigde Grosjean slechts twee keer op het
podium. Zowel in 2022 als in 2023 werd hij dertiende in het
kampioenschap. In zijn laatste jaren in de Formule 1 waren de
optredens van Grosjean erg wisselvallig. Die wisselvallige vorm
wist hij na zijn IndyCar-switch niet om te buigen. In september
kondigde The Phoenix zijn vertrek aan bij Andretti. Volgens The
Race voerde de Franse coureur direct gesprek met andere teams,
waaronder zijn oude werkgever Dale Coyne Racing. Grosjean komt met
statement via X (Twitter) Via sociaal medium X (voorheen: Twitter)
laat Grosjean zich uit over zijn breuk met Andretti en de manier
waarop hij aan de kant werd gezet, mede door de komst van Grosjeans
F1- en IndyCar-rivaal Marcus Ericsson bij het team. "Ik heb genoten
van de samenwerking met Andretti Autosport en ben trots op de
successen die we de afgelopen twee seizoenen hebben gedeeld. Ik ben
dankbaar voor de vriendschappen die ontstonden op het hoogste
niveau van de Amerikaanse autosport. Ik verwachtte de komende jaren
te blijven racen met de fijne mensen van Andretti, maar ben
teleurgesteld in het feit dat dit niet gaat gebeuren. Ik wens de
teamleden van Andretti het allerbeste. Ik ga kijken naar andere
opties om mijn IndyCar-carrière voort te zetten. Ik ben een
arbitrageprocedure begonnen in Indiana tegen Andretti Autosport om
voor mijn rechten op te komen. Ik word vertegenwoordigd door John
Maley en Mark Owens van Barnes & Thornburg, LLP."
https://twitter.com/rgrosjean/status/1709618284574691565?s=46&t=lsOZwAKvMlfyV1Qy6n6NeQ
naar de IndyCar-series. In zijn debuutjaar reed hij voor Dale Coyne
Racing. Slechts een jaar later verkaste hij naar Andretti,
onderdeel van Andretti Global, dat eerder deze week bekendmaakte
dichterbij een plaats op de Formule 1-grid te zijn. De samenwerking
tussen de Amerikaanse autosportgigant en Grosjean begon
veelbelovend, maar er ontstonden al snel scheurtjes in het
huwelijk. In 34 races eindigde Grosjean slechts twee keer op het
podium. Zowel in 2022 als in 2023 werd hij dertiende in het
kampioenschap. In zijn laatste jaren in de Formule 1 waren de
optredens van Grosjean erg wisselvallig. Die wisselvallige vorm
wist hij na zijn IndyCar-switch niet om te buigen. In september
kondigde The Phoenix zijn vertrek aan bij Andretti. Volgens The
Race voerde de Franse coureur direct gesprek met andere teams,
waaronder zijn oude werkgever Dale Coyne Racing. Grosjean komt met
statement via X (Twitter) Via sociaal medium X (voorheen: Twitter)
laat Grosjean zich uit over zijn breuk met Andretti en de manier
waarop hij aan de kant werd gezet, mede door de komst van Grosjeans
F1- en IndyCar-rivaal Marcus Ericsson bij het team. "Ik heb genoten
van de samenwerking met Andretti Autosport en ben trots op de
successen die we de afgelopen twee seizoenen hebben gedeeld. Ik ben
dankbaar voor de vriendschappen die ontstonden op het hoogste
niveau van de Amerikaanse autosport. Ik verwachtte de komende jaren
te blijven racen met de fijne mensen van Andretti, maar ben
teleurgesteld in het feit dat dit niet gaat gebeuren. Ik wens de
teamleden van Andretti het allerbeste. Ik ga kijken naar andere
opties om mijn IndyCar-carrière voort te zetten. Ik ben een
arbitrageprocedure begonnen in Indiana tegen Andretti Autosport om
voor mijn rechten op te komen. Ik word vertegenwoordigd door John
Maley en Mark Owens van Barnes & Thornburg, LLP."
https://twitter.com/rgrosjean/status/1709618284574691565?s=46&t=lsOZwAKvMlfyV1Qy6n6NeQ
