Verstappen plaatst vraagtekens bij handelen FIA: 'Nu kan het opeens wel!?'
Max Verstappen veroverde zijn derde wereldtitel in de Formule 1 op
zaterdagavond op een ietwat gewijzigde baan. De kerbstones waren
aan de buitenkant van de bochten 12 en 13 wat verder naar binnen
gelegd, met nieuwe track limits tot gevolg. Het doel was dat de
banden zo de kerbstones niet meer zouden raken, want door de hoge
frequentie van vibraties op de kerbstones dreigden de banden kapot
te gaan. Max Verstappen denkt er het zijne van. Niet dat hij het
niet eens was met de beslissingen, maar het verbaast hem hoe snel
er werd gehandeld: "Ze hebben twee bochten in de snelle
bochtencombinatie aangepast en ik vind het opmerkelijk hoe snel die
aanpassingen gedaan zijn. Als wij ooit ergens een mening over
hebben, of als we veranderingen willen aan track limits, dan is dat
namelijk altijd ontzettend lastig." "Dat is iets waar we in de
toekomt over moeten gaan praten, want ik denk ik dat we meer
gehoord moeten worden", zo vervolgt hij tegenover onder andere
RacingNews365. Hij begrijpt dat de maatregelen nodig zijn, ook al
staat de Formule 1 er met dit soort dingen niet goed op:
"Natuurlijk is de veiligheid het belangrijkste en willen we geen
lekke banden krijgen of te maken krijgen met zware ongelukken, dus
laten we zien wat er gaat gebeuren." Hij doelt daarmee op het
onderzoek dat Pirelli na de sprintrace uit zal voeren naar de
banden die in de sprintrace gebruikt werden. Als blijkt dat met de
nieuwe track limits het gevaar is geweken, is er niks aan de hand,
anders kan men beslissen een verplichte driestopper in te voeren
voor de race. "Dit soort zaken is nooit goed voor de sport, maar
laten we afwachten waar men mee gaat komen naar aanleiding van die
analyse. Al tijdens de sprintrace kon je zien dat de slijtage fors
was, met name de voorbanden hadden het zwaar."
zaterdagavond op een ietwat gewijzigde baan. De kerbstones waren
aan de buitenkant van de bochten 12 en 13 wat verder naar binnen
gelegd, met nieuwe track limits tot gevolg. Het doel was dat de
banden zo de kerbstones niet meer zouden raken, want door de hoge
frequentie van vibraties op de kerbstones dreigden de banden kapot
te gaan. Max Verstappen denkt er het zijne van. Niet dat hij het
niet eens was met de beslissingen, maar het verbaast hem hoe snel
er werd gehandeld: "Ze hebben twee bochten in de snelle
bochtencombinatie aangepast en ik vind het opmerkelijk hoe snel die
aanpassingen gedaan zijn. Als wij ooit ergens een mening over
hebben, of als we veranderingen willen aan track limits, dan is dat
namelijk altijd ontzettend lastig." "Dat is iets waar we in de
toekomt over moeten gaan praten, want ik denk ik dat we meer
gehoord moeten worden", zo vervolgt hij tegenover onder andere
RacingNews365. Hij begrijpt dat de maatregelen nodig zijn, ook al
staat de Formule 1 er met dit soort dingen niet goed op:
"Natuurlijk is de veiligheid het belangrijkste en willen we geen
lekke banden krijgen of te maken krijgen met zware ongelukken, dus
laten we zien wat er gaat gebeuren." Hij doelt daarmee op het
onderzoek dat Pirelli na de sprintrace uit zal voeren naar de
banden die in de sprintrace gebruikt werden. Als blijkt dat met de
nieuwe track limits het gevaar is geweken, is er niks aan de hand,
anders kan men beslissen een verplichte driestopper in te voeren
voor de race. "Dit soort zaken is nooit goed voor de sport, maar
laten we afwachten waar men mee gaat komen naar aanleiding van die
analyse. Al tijdens de sprintrace kon je zien dat de slijtage fors
was, met name de voorbanden hadden het zwaar."
					
				