Pirelli zet vraagtekens bij idee Verstappen: "Dat is niet de oplossing"
De race in Qatar kreeg een nieuwe wending toen bekend werd gemaakt
dat alle coureurs minimaal drie pitstops moesten maken. Pirelli had
scheurtjes in het rubber ontdekt, wat waarschijnlijk werd
veroorzaakt door de agressieve kerbstones. Bovendien was er het
gehele weekend weinig grip door het nieuwe asfalt en het vele
woestijnzand. Max Verstappen deed na de race de suggestie om de
Formule 1 niet meer als eerste op nieuw asfalt te laten rijden.
"Als een circuit nieuw asfalt aanlegt, zou de Formule 1 niet de
eerste klasse moeten zijn die daarop rijdt. Dit was een beetje
onnozel. De baan moet een beetje ingereden zijn. Dat zou al flink
helpen en ik denk ook dat we dan de bandenproblemen van dit weekend
hadden kunnen voorkomen." Pirelli noemt andere oplossing
Pirelli-baas Mario Isola verwijst dat idee naar de prullenbak als
hij gevraagd wordt naar de problemen en hoe die in de toekomst te
voorkomen. "Ik denk niet dat het organiseren van een ander
internationaal evenement de oplossing is", zo wordt Isola geciteerd
door Autosport . "Elk kampioenschap is anders. In het verleden
hadden we bijvoorbeeld een paar problemen met touringcars. Dat kwam
omdat zij vaker de baan afsneden dan Formule 1-auto's. Je kan dan
wel zo'n evenement organiseren, maar dan vind je niet hetzelfde
probleem." De Italiaan denkt een andere oplossing in petto te
hebben. "Ik geef de voorkeur aan simulatorwerk en de resultaten
daarvan. Het zal nooit perfect zijn, maar ik ben er heilig van
overtuigd dat we de middelen hebben om accurate resultaten te
verkrijgen. Ik verwacht dat we oplossingen kunnen vinden door
simulaties, tests en experts uit andere vakgebieden samen te
voegen."
dat alle coureurs minimaal drie pitstops moesten maken. Pirelli had
scheurtjes in het rubber ontdekt, wat waarschijnlijk werd
veroorzaakt door de agressieve kerbstones. Bovendien was er het
gehele weekend weinig grip door het nieuwe asfalt en het vele
woestijnzand. Max Verstappen deed na de race de suggestie om de
Formule 1 niet meer als eerste op nieuw asfalt te laten rijden.
"Als een circuit nieuw asfalt aanlegt, zou de Formule 1 niet de
eerste klasse moeten zijn die daarop rijdt. Dit was een beetje
onnozel. De baan moet een beetje ingereden zijn. Dat zou al flink
helpen en ik denk ook dat we dan de bandenproblemen van dit weekend
hadden kunnen voorkomen." Pirelli noemt andere oplossing
Pirelli-baas Mario Isola verwijst dat idee naar de prullenbak als
hij gevraagd wordt naar de problemen en hoe die in de toekomst te
voorkomen. "Ik denk niet dat het organiseren van een ander
internationaal evenement de oplossing is", zo wordt Isola geciteerd
door Autosport . "Elk kampioenschap is anders. In het verleden
hadden we bijvoorbeeld een paar problemen met touringcars. Dat kwam
omdat zij vaker de baan afsneden dan Formule 1-auto's. Je kan dan
wel zo'n evenement organiseren, maar dan vind je niet hetzelfde
probleem." De Italiaan denkt een andere oplossing in petto te
hebben. "Ik geef de voorkeur aan simulatorwerk en de resultaten
daarvan. Het zal nooit perfect zijn, maar ik ben er heilig van
overtuigd dat we de middelen hebben om accurate resultaten te
verkrijgen. Ik verwacht dat we oplossingen kunnen vinden door
simulaties, tests en experts uit andere vakgebieden samen te
voegen."
					
				