Verstappen pakt pole ondanks 'mindere' ronde: "Dat zegt genoeg!"
De pole voor de hoofdrace is niet voor Max Verstappen, maar die
voor de sprintrace wel! De verschillen waren echter klein, met vier
man binnen een tiende van een seconde van elkaar. Achter de
Nederlander waren het Charles Leclerc, Lewis Hamilton en Lando
Norris op de plekken twee tot en met vier. Verstappen is blij met
zijn revanche na zijn mislukte kwalificatie vrijdag. Hij reed drie
groene sectoren in zijn beslissende run, maar geen enkele paarse.
"De hele dag gaat het al goed. Deze kwalificatie waren we
competitief. De laatste ronde was minder, maar toch pakken we de
pole. Dat zegt dat de auto redelijk goed is. Het wordt een
spannende middag, met veel auto's dicht op elkaar. Je weet niet wat
er gaat gebeuren in de sprintrace!" Later op zaterdag vertrekt
Verstappen dus vanaf de eerste startplek voor die sprintrace van
negentien ronden. Wat zijn zijn verwachtingen? Max tast in het
duister. "Het wordt allemaal een groot vraagteken. In de race zijn
wij normaal oke, maar dit circuit is wel veeleisend.
Bandenmanagement is hier heel belangrijk, de slijtage is namelijk
heel hoog door de snelle bochten, terwijl je in de langzame bochten
veel tractie nodig hebt. Het zal niet negentien ronden vol gas
worden. Het wordt pittig!", aldus Verstappen.
voor de sprintrace wel! De verschillen waren echter klein, met vier
man binnen een tiende van een seconde van elkaar. Achter de
Nederlander waren het Charles Leclerc, Lewis Hamilton en Lando
Norris op de plekken twee tot en met vier. Verstappen is blij met
zijn revanche na zijn mislukte kwalificatie vrijdag. Hij reed drie
groene sectoren in zijn beslissende run, maar geen enkele paarse.
"De hele dag gaat het al goed. Deze kwalificatie waren we
competitief. De laatste ronde was minder, maar toch pakken we de
pole. Dat zegt dat de auto redelijk goed is. Het wordt een
spannende middag, met veel auto's dicht op elkaar. Je weet niet wat
er gaat gebeuren in de sprintrace!" Later op zaterdag vertrekt
Verstappen dus vanaf de eerste startplek voor die sprintrace van
negentien ronden. Wat zijn zijn verwachtingen? Max tast in het
duister. "Het wordt allemaal een groot vraagteken. In de race zijn
wij normaal oke, maar dit circuit is wel veeleisend.
Bandenmanagement is hier heel belangrijk, de slijtage is namelijk
heel hoog door de snelle bochten, terwijl je in de langzame bochten
veel tractie nodig hebt. Het zal niet negentien ronden vol gas
worden. Het wordt pittig!", aldus Verstappen.
