Wolff waarschuwt Red Bull en Verstappen na 'pijnlijk' verlies Hamilton

O nderstaande woorden sprak Wolff voordat duidelijk werd dat
Hamilton gediskwalificeerd was Twee seconden kwam Lewis Hamilton
tekort voor de overwinning in Austin. Max Verstappen was hem
uiteindelijk net te snel af. Toto Wolff baalt als een stekker. Hij
wijst naar het moment waarop Mercedes de race verloor. "Dit is
gewoon pijnlijk", zucht hij bij Sky Sports . "Onze upgrade werkt,
het is een super stap. We hoopten dat het deze kant op zou gaan en
dat is gebeurd. Dat is een heel, heel goed teken", geniet de
Oostenrijker. In eerste instantie wilde Mercedes voor een
eenstopper gaan, maar dat bleek geen goed idee. Gooide men daar een
zege weg? "Achteraf kan je veel zeggen. Hadden we Max kunnen
coveren? Op dat moment hadden we de snellere auto. Een eenstopper
was op dat moment een reële mogelijkheid, maar toen verloren we in
twee ronden tijd zo veel tijd, en daardoor hebben we de race
verloren", zucht hij. Eenstopper Maar waarom voor een eenstopper
gaan als je sneller bent dan Verstappen en hem misschien met
dezelfde strategie in kan halen? Wolff legt uit. "We zaten op dat
moment in ronde 19 of 20, terwijl we het moesten rekken tot ronde
23 om voor een eenstopper te kunnen gaan. Nog vier ronden hadden we
dus nodig, maar de band werd plots heel veel slechter en het gat
was toen verdwenen." In de slotfase kwam Hamilton nog gevaarlijk
dichtbij, maar twee momenten zorgden er volgens Wolff voor dat hij
de zege al helemaal kon vergeten. "Die ronde waarin Hamilton
voorbij Norris probeerde te komen was twee seconden langzamer en
achter Ricciardo verloren we ook anderhalve seconde! Zo gaat het
nou eenmaal." Toch probeert Toto het positieve van de situatie in
te zien. "We moeten positief zijn. We haten het om te verliezen en
het hele team heeft pijn, maar dit is een circuit waar we een paar
races geleden slecht zouden zijn geweest. In Suzuka waren we in de
snelle bochten waardeloos, maar hier niet." Wolff eindigt met een
waarschuwing aan het adres van de winnaars. "Nu gaan we naar een
paar circuits die onze auto nog blijer moeten maken. We waren hier
de snelste auto vandaag en dat moeten we meenemen. Niets is echter
vanzelfsprekend en we moeten met beide benen op de grond blijven
staan."

Top Headlines

Oudere Top Headlines