Stelling: Had de FIA meer moeten doen na de dubbele diskwalificatie in de VS?

Na iedere Grand Prix controleert de FIA meerdere auto's op de
legaliteit van verschillende onderdelen. Bij vier auto's werd de
skid plank onder de wagen gecheckt, waarbij twee planken niet meer
de minimale dikte hadden. Charles Leclerc en Lewis Hamilton werden
gediskwalificeerd. Verdere auto's, waaronder die van teamgenoten
Carlos Sainz (Ferrari) en George Russell (Mercedes) werden niet
gecheckt na twee illegaal bevonden onderdelen. Dat is volgens
protocol, maar is dat een eerlijk protocol? De kans bestaat
natuurlijk dat er meer wagens illegaal waren in de VS. Hier leggen
we uit waarom er verder geen actie werd genomen . Maar wat vind
jij? We zijn benieuwd naar de mening van de F1-fanaten van
RacingNews365! Laat hieronder in de poll weten wat de FIA wel of
niet had moeten doen, of hebben ze gewoon goed gehandeld? Heb je
opmerkingen, vragen of iets anders: stel ze gerust in de reacties.
Andere onderwerpen mag ook, dan nemen wij het ook mee in onze
podcast.

Top Headlines

Oudere Top Headlines