Waarom brachten de teams eigenlijk updates mee naar de VS?

Het is eigenlijk helemaal geen gekke vraag: waarom werden er zoveel
upgrades bij een aantal teams doorgevoerd tijdens het
sprintraceweekend in Austin? De teams hadden tenslotte maar één
vrije training om de werking van de nieuwe pakketten te testen.
Toch waren het Mercedes, Aston Martin, Haas, en AlphaTauri die
duidelijke upgrades meegenomen hadden naar het Circuit of the
Americas. Alfa Romeo had een kleine update mee. Verre van ideaal,
maar het kon eigenlijk niet anders Zo ging Mercedes vrijdag met een
flink gereviseerde W14 de baan op, had Haas in Austin de vloer, de
voorkant en de sidepods van de bolide aanzienlijk gewijzigd. Aston
Martin kwam eveneens naar de VS met updates, maar deze werkten nog
niet naar behoren. Op zondag koos het team er met Alonso en Stroll
zelfs voor om uit de pitstraat te starten, na nieuwe wijzigingen in
parc fermé. Voor Haas gold hetzelfde. Deze teams hebben ervoor
gekozen om deze upgrades in het sprintweekend van de Verenigde
Staten door te voeren, omdat er simpelweg geen betere momenten nog
zijn in het resterende seizoen. Er zijn nog vier races te rijden:
de GPs van Mexico, Brazilië, Las Vegas en de seizoensafsluiter, de
GP van Abu Dhabi. De circuits in zowel Mexico als Brazilië zijn
geen geschikte circuits om upgrades mee naartoe te nemen, aangezien
het circuit in Mexico ontzettend hoog ligt (en daardoor niet
representatief is voor de meeste circuits op de kalender) en de GP
van Brazilië wederom een sprintraceweekend is met maar een
training. De GP van Las Vegas is een nieuwe race én een straatrace
waarbij de temperaturen waarschijnlijk heel laag zullen liggen, dus
daar wil je al helemaal niet je upgrades testen. En daarna komt de
Formule 1 al aan in Abu Dhabi voor de laatste race van het seizoen.
Het was dus eigenlijk 'nu of nooit' voor de teams die dit jaar nog
een upgrade wilden testen, alvorens zij de focus volledig verleggen
naar de nieuwe auto voor 2024.

Top Headlines

Oudere Top Headlines