Stoddart voorspelt: 'Briljante Verstappen kan onttroond worden door dit team'
Max Verstappen die vanaf de zesde plaats kwam en te winnen op de
manier waarop hij dat deed... ik denk niet dat het zo close was als
werd getoond op tv. Realistisch gezien denk ik dat als Lewis
Hamilton in de buurt van DRS was gekomen, Max meer in de auto had
gehad om te pushen. Hij was duidelijk aan het worstelen met de
remmen, dus daarom zal hij niet zo hard gepusht hebben, als hij zou
hebben gedaan als hij zich comfortabel zou voelen. Maar ik weet
zeker dat als ze ineens op de radio zouden zeggen 'Lewis ligt 1,2
seconden achter', je zou zien dat Max sterker voor de dag zou komen
en ik ben er vrij zeker van dat Max meer uit de auto had kunnen
halen als hij het nodig had gehad. Het was een briljante rit, je
kunt hem niets kwalijk nemen. Het is niet ondenkbaar dat we aan het
eind van dit seizoen, met nog vier races te gaan, een situatie
zullen zien waarin Max derde staat in de het lijstje van meeste
GP-zeges allertijden. Hij heeft er nog maar één te gaan om Alain
Prost te evenaren en nog drie om op gelijke hoogte te komen met
Sebastian Vettel. Hij zit in een fantastische auto, een
fantastische flow, rijdt zo goed als een coureur ooit heeft gereden
- misschien wel beter. Het is heel goed denkbaar dat hij dit jaar
op gelijke voet eindigt met Vettel op 53 overwinningen - of
misschien wel 54, wie weet? Concurrentie Mercedes en McLaren Ik
denk dat Mercedes eindelijk de goede kant op gaat, en ik zeg
'eindelijk' omdat ze twee jaar lang aan het klungelen zijn geweest,
maar McLaren produceert constant een goede auto, week in week uit
en niet zo circuitafhankelijk... Lando schat zijn kansen op een
racezege voor de rest van het jaar laag in, maar ik zou McLaren
niet zomaar uitvlakken. Het zijn zeker de twee topteams (Mercedes
en Mclaren, achter Red Bull, red.) en helaas had Aston Martin het
slechtste weekend van het jaar. Ondanks dat Stroll punten pakte,
was het nog steeds een behoorlijk zwaar weekend. Dat Fernando terug
moest naar een auto met de oude specificaties geeft aan dat hij
geen vertrouwen had in de upgrades, maar daar is een reden voor. Er
zijn mensen die voor sprintraces zijn en mensen die er niet voor
zijn. Maar waar het wel voor zorgt - en dat was dit weekend heel
duidelijk te zien - is dat als je upgrades naar een auto brengt en
alleen VT1 hebt om ze te testen, je op het punt kunt komen waar
Aston Martin kwam. Het punt waar de upgrades niet hebben gewerkt en
je niet genoeg tijd hebt gehad om ze uit te zoeken. Dan kom je in
een situatie terecht waarin je zelfs achteruit gaat. Dat is precies
wat er met Aston Martin is gebeurd. Ik kan zien waar ze het
moeilijk hadden, maar ik denk dat het voor iedereen hetzelfde is.
Mercedes en McLaren lijken de beste van de rest, Ferrari helpt
zichzelf niet met de strategie. Ze lijken nog steeds te twijfelen
over wat ze moeten doen in een race en de racepace is niet altijd
geweldig. Dus ik denk dat van de drie auto's - Ferrari, Mercedes en
McLaren - Mercedes en McLaren het duidelijk beter doen dan Ferrari.
manier waarop hij dat deed... ik denk niet dat het zo close was als
werd getoond op tv. Realistisch gezien denk ik dat als Lewis
Hamilton in de buurt van DRS was gekomen, Max meer in de auto had
gehad om te pushen. Hij was duidelijk aan het worstelen met de
remmen, dus daarom zal hij niet zo hard gepusht hebben, als hij zou
hebben gedaan als hij zich comfortabel zou voelen. Maar ik weet
zeker dat als ze ineens op de radio zouden zeggen 'Lewis ligt 1,2
seconden achter', je zou zien dat Max sterker voor de dag zou komen
en ik ben er vrij zeker van dat Max meer uit de auto had kunnen
halen als hij het nodig had gehad. Het was een briljante rit, je
kunt hem niets kwalijk nemen. Het is niet ondenkbaar dat we aan het
eind van dit seizoen, met nog vier races te gaan, een situatie
zullen zien waarin Max derde staat in de het lijstje van meeste
GP-zeges allertijden. Hij heeft er nog maar één te gaan om Alain
Prost te evenaren en nog drie om op gelijke hoogte te komen met
Sebastian Vettel. Hij zit in een fantastische auto, een
fantastische flow, rijdt zo goed als een coureur ooit heeft gereden
- misschien wel beter. Het is heel goed denkbaar dat hij dit jaar
op gelijke voet eindigt met Vettel op 53 overwinningen - of
misschien wel 54, wie weet? Concurrentie Mercedes en McLaren Ik
denk dat Mercedes eindelijk de goede kant op gaat, en ik zeg
'eindelijk' omdat ze twee jaar lang aan het klungelen zijn geweest,
maar McLaren produceert constant een goede auto, week in week uit
en niet zo circuitafhankelijk... Lando schat zijn kansen op een
racezege voor de rest van het jaar laag in, maar ik zou McLaren
niet zomaar uitvlakken. Het zijn zeker de twee topteams (Mercedes
en Mclaren, achter Red Bull, red.) en helaas had Aston Martin het
slechtste weekend van het jaar. Ondanks dat Stroll punten pakte,
was het nog steeds een behoorlijk zwaar weekend. Dat Fernando terug
moest naar een auto met de oude specificaties geeft aan dat hij
geen vertrouwen had in de upgrades, maar daar is een reden voor. Er
zijn mensen die voor sprintraces zijn en mensen die er niet voor
zijn. Maar waar het wel voor zorgt - en dat was dit weekend heel
duidelijk te zien - is dat als je upgrades naar een auto brengt en
alleen VT1 hebt om ze te testen, je op het punt kunt komen waar
Aston Martin kwam. Het punt waar de upgrades niet hebben gewerkt en
je niet genoeg tijd hebt gehad om ze uit te zoeken. Dan kom je in
een situatie terecht waarin je zelfs achteruit gaat. Dat is precies
wat er met Aston Martin is gebeurd. Ik kan zien waar ze het
moeilijk hadden, maar ik denk dat het voor iedereen hetzelfde is.
Mercedes en McLaren lijken de beste van de rest, Ferrari helpt
zichzelf niet met de strategie. Ze lijken nog steeds te twijfelen
over wat ze moeten doen in een race en de racepace is niet altijd
geweldig. Dus ik denk dat van de drie auto's - Ferrari, Mercedes en
McLaren - Mercedes en McLaren het duidelijk beter doen dan Ferrari.
